PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Performansa Dayalı Sismik Tasarım CE 5883 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Yapısal dinamik, yapısal analiz ve deprem mühendisliği alanındaki bilgileri genişletmek
2. Elektronik çizelge yazılımı ve standart yapısal analiz araçlarını kullanma yeteneğini genişletmek
3. Performansa dayalı tasarım kriterlerine dayalı olarak güçlü zemin hareketleri için yapısal sistemleri tasarlama ve analiz etme yeteneği kazandırmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, performansa odaklanarak sismik tasarım alanındaki son gelişmeleri incelemektedir. Performansa dayalı sismik tasarımda son zamanlarda önerilen pratik tasarım yaklaşımları vurgulanacak ve yapısal sistemler için doğrusal olmayan dinamik analizlerle doğrulanacaktır. Tasarım yaklaşımları tek serbestlik dereceli analojilerin kullanımına odaklanacaktır. Deprem mühendisliği ve yapı dinamiği konusunda geçmişi olan yapı mühendisliği öğrencileri için tasarlanmıştır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1“Performans” nedir? Geçmiş depremlerden ders çıkarmak: Yapısal/yapısal olmayan hasar bekleniyor muydu?
2Doğrusal olmayan yapısal dinamiğin temellerinin gözden geçirilmesi-I
3Doğrusal olmayan yapısal dinamiğin temellerinin gözden geçirilmesi-II
4Depreme dayanıklı yapı tasarımı felsefelerinin temelleri-I
5Tasarım felsefelerinin temelleri-II
6Analiz Yöntemleri: 1. Doğrusal Statik 2. Doğrusal Olmayan Statik 3. Doğrusal Dinamik 4. Doğrusal Olmayan Dinamik
7Yapısal bileşenlerin davranışı ve modellenmesi
8Eşdeğer tek serbestlik dereceli sistemler
9Basit yapısal sistemlerin maksimum elastik olmayan deformasyonlarını hesaplama yöntemleri-I
10Basit yapısal sistemlerin maksimum elastik olmayan deformasyonlarını hesaplama yöntemleri-II
11Temel bileşenler analizi
12Bina Sistemleri için Deplasman Tabanlı Tasarım
13Dönem Projeleri: Projelerin verilmesi ve gereksinimlerin açıklanması
14Dönem Projeleri: Sunumlar
 
Kaynaklar:
Y. Bozorgnia and V.V. Bertero Earthquake Engineering: From Engineering Seismology to Performance-Based Engineering CRC Press 2005 A.K. Chopra Dynamics of Structures Prentice Hall 2011 M.J.N. Priestley, G.M. Calvi, M.J. Kowalsky Displacement-Based Seismic Design of Structures IUSS Press 2007
 
Diğer Kaynaklar:
R. Villaverde Fundamental Concepts of Earthquake Engineering CRC Press 2009 R.E. Englekirk Seismic Design of Reinforced and Precast Concrete Buildings Wiley 2003
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftada üç saatten oluşmaktadır. Laboratuvar yok. Her biri kapsamlı hesaplama, analiz ve yorumlama gerektiren birkaç ödev mevcuttur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%20
Final Sınavı1%30
Proje1%30
Ödev2%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.3
2Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.2
3Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.3
4Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.2
5Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.2
6Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.0
7Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.0
8Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.1
9Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.2
10Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.2
11Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.0
12Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.2