Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Seçilmiş Konular | IAGR 516 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Aydınlatma tasarımındaki uzmanlaşmış konuların bilgisinin ve gerçek dünyadaki uygulamalarının gösterilmesi |
2. Aydınlatmanın insan sağlığı, konforu ve çevresel sürdürülebilirlik üzerindeki etkisini eleştirel bir şekilde değerlendirme |
3. Belirli tasarım zorluklarını ele almak için çağdaş aydınlatma tasarımı ilkelerini ve araçlarını kullanma |
4. Aydınlatma tasarımı yenilikleriyle ilgili bağımsız araştırma yürütme ve bulguları sunma |
5. Hem teknik hem de sanatsal hususları bütünleştiren aydınlatma konseptlerinin geliştirilmesi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, tasarım alanında ortaya çıkan teorileri, trendleri, kurulumları ve alandaki uygulamaları kapsayan uzmanlaşmış konuları inceler. Yapılı çevre ve iç mimariyi, mekanı, mekansal algıyı, deneyimi ve aydınlatma analizinin temellerini bütünleştiren ana bileşenler ayrıntılı olarak ele alınır. Ek olarak, ders içeriği insan merkezli aydınlatma, mimari aydınlatma, sürdürülebilir aydınlatma çözümleri ve ışığın sağlık ve iyi oluş üzerindeki etkisi gibi aydınlatma tasarımının belirli yönlerine odaklanacaktır. Vaka çalışmaları, pratik uygulamalar ve araştırmaya dayalı tartışmalar aracılığıyla öğrenciler çağdaş aydınlatma zorlukları ve yenilikçi çözümlerle eleştirel bir şekilde ilgileneceklerdir. Ders, lisansüstü düzeyde bir çalışma ve araştırmanın gereksinimlerini karşılamak için bu metinler üzerinde çeşitli okumalar ve çeşitli değerlendirmeler entegre edilerek tasarlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Işık Fotometrisi (Temel Terminoloji, Işığın Ölçülmesi) |
2 | Işık, Görme ve Psikoloji |
3 | Katı Halli Aydınlatma Tasarımı |
4 | Işık, İnsanın Sirkadiyen Sistemi ve Sağlık |
5 | Biyofilik Tasarım: İç Mimarlıkta Fiziksel ve Psikolojik Sağlık ve İyi Oluş |
6 | Salutogenez ve Salutojenik Yaklaşım |
|
Kaynaklar: |
Capolongo, S., Botta, M., & Rebecchi, A. (Eds.). (2023). Therapeutic landscape design: Methods, design strategies and new scientific approaches. Springer Nature.
Gordon, G. (2015). Interior lighting for designers. John Wiley & Sons.
Rossi, M. (2019). Circadian lighting design in the LED era. Springer.
Innes, M. (2012). Lighting for interior design. Hachette UK. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Boyce, P. R. (2003). Human factors in lighting. Crc press.
Bluyssen, P. (2009). The indoor environment handbook: how to make buildings healthy and comfortable. Routledge.
van Bommel, W. (2019). Interior lighting. Springer Nature Switzerland AG.
Mittelmark, M. B., Bauer, G. F., Vaandrager, L., Pelikan, J. M., Sagy, S., Eriksson, M., ... & Meier Magistretti, C. (2022). The handbook of salutogenesis. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, etkileşimli bir öğrenme temelinde yürütülür. Oryantasyon, öğretim temelli olmaktan çok araştırma temellidir. Öğrencilerin, konularla ilgili işleme boyutlarını takip ederek kademeli olarak dört görevi tamamlamaları beklenir. Okuma ve araştırma, ders boyunca ana görevlerdir. Görsel ve işitsel medya da dahil olmak üzere sunumlar, temel aydınlatma ve aydınlatmayla ilgili araştırma bilgisini iletmek için her derste yer alır. Açık tartışmalar, ders saatleri boyunca önemli bir rol oynar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Take-home assignments | 4 | %20 |
Ara Sınav I | 1 | %30 |
Final Projesi | 1 | %40 |
Ders Katılımı | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |