Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mimarlıkta Anlam | IAGR 515 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İç mimarlıkta “anlam” kavramını kültürel ve bireysel düzeyde yorumlar. |
2. Etik, estetik ve işlevsellik kavramlarını iç mekân tasarımı bağlamında değerlendirir. |
3. İç mekânların deneyimsel ve psikolojik etkilerini analiz eder. |
4. Tasarımdaki sembolik ve göstergeler yoluyla iletişimi çözümler. |
5. Tarihi, kültürel ve teknolojik bağlamlarda iç mekân tasarımına eleştirel yaklaşır. |
6. Gelecek odaklı ve disiplinlerarası tasarım yaklaşımlarını sentezler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere, çok disiplinli ve disiplinler arası araştırma yaklaşımları da dahil olmak üzere tasarım ve göstergebilim hakkında gerekli bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır. Tasarımın anlamını kavramak dersin temel amacı olup, öğrencilerin tasarım değerini ve kalitesini iletişim ve göstergebilim açısından çözme ve anlama becerilerini geliştirmektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu derste üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarının (örneğin, ChatGPT, DALL·E, Midjourney vb.) sınırlı ve etik çerçevede kullanımı teşvik edilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan destek alabilirler. Ancak, üretilen içeriğin özgünlüğü, doğruluğu ve akademik sorumluluğu tamamen öğrenciye aittir. Yapay zekadan alınan destek, uygun biçimde belirtilmeli ve kaynak gösterilmelidir. Ders kapsamında intihal, otomatik içerik üretimiyle sınırlı bilgi aktarımı gibi etik dışı kullanımlar kabul edilmez. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İç Mimarlıkta Anlam'a Giriş |
2 | Yaratıcılık |
3 | İç mekanlarda Kültürel etkiler |
4 | iç mimarlıkta Değer ve Etik |
5 | İç mimarlıkrta Estetiık |
6 | İşlevsellik ve Pratiklik |
7 | İç Mimarlıkta Göstergebilim ve Sembolizm |
8 | Tasarımın Psikolojik Yönleri |
9 | Deneyimsel Tasarım |
10 | Yeniden Kullanıma Uyumluluk ve Tarihi Koruma |
11 | İşbirliği ve Disiplinlerarası Tasarım |
12 | Tasarım Teorisi ve Eleştirisi |
13 | İç Mekanda Teknolojik Yenilikler |
14 | İç Mimarlıkta Gelecek Trendler |
|
Kaynaklar: |
Neil Leach, Rethinking Architecture, Routhledge, 1997
Leland M. Roth, Amanda C. Roth Clark , Understanding Architecture_Its Elements, History, and Meaning, Westview Press, 2013
Donald Preziosi - Architecture, Language, and Meaning_ The Origins of the Built World and Its Semiotic Organization , De Gruyter Mouton ,1979
"The Semiotics of Space" by Anne Wagner |
|
Diğer Kaynaklar: |
Tony Malim , Cognitive Processes_ Attention, Perception, Memory, Thinking and Language , Macmillan Education UK ,1994
Solso, Robert L. ,Cognitive Psychology , Pearson , 2013
"The Poetics of Space" by Gaston Bachelard
"The Language of Things: Understanding the World of Desirable Objects" by Deyan Sudjic
"The Aesthetics of Architecture" by Roger Scruton
"The Design of Everyday Things" by Don Norman
"The Architecture of Happiness" by Alain de Botton
"Design as Art" by Bruno Munari
"Sensory Design" by Joy Monice Malnar and Frank Vodvarka |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim Yöntemleri
1. Anlatım-Sunuş
2. Tartışma-Buluş
Öğretim Teknikleri:
1. Gösterim
2. Soru - Cevap
3. Mikro öğretmen (Öğret- Yeniden öğret) |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 7 | %35 |
Dönem Ödevi | 1 | %65 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İçmimarlık, iç mekân tasarımı ve ilişkili disiplinlerden edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme, bu bilgileri disiplinlerarası etkileşim içinde yorumlayarak yeni bilgiler oluşturabilme. | 3 |
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ile bilgiye ulaşabilme, veri toplama ve bu bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme, içmimarlık alanında karşılaşılan sorunları çözümleyebilme. | 3 |
3 | Tasarım ve teori, renovasyon ve tarih, kentsel iç mekânlar, sosyal-psikolojik ve kültürel etmenler, ekolojik tasarım, akustik, aydınlatma ve renk, gelişmiş strüktürler ile yönetim ve pazarlama gibi konularda edindiği bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme ve bu çalışmaları etkin bir biçimde yürütebilme. | 2 |
4 | İçmimarlık alanında gerekli akademik personeli ve toplumun farklı taleplerini karşılayacak liderlik becerileri kazanarak uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yönetebilme ve bu süreçlerde aktif sorumluluk alabilme. | 0 |
5 | İçmimarlık alanında gerekli bilimsel ve teknolojik altyapıyı etkin bir şekilde kullanabilme; bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini tasarım süreçlerinde ve farklı disiplinlerdeki uygulamalarda kullanabilme. | 0 |
6 | İçmimarlık alanındaki güncel gelişmeler ışığında edindiği uzmanlık bilgilerini ve araştırma sonuçlarını alan içi ve dışı paydaşlara sistematik biçimde aktarabilme, mesleki ilişkileri yönlendiren normları eleştirel olarak değerlendirme ve gerektiğinde değiştirebilme. | 1 |
7 | En az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip edebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 2 |