PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İç Mimarlıkta AnlamIAGR 5153 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İç mimarlıkta “anlam” kavramını kültürel ve bireysel düzeyde yorumlar.
2. Etik, estetik ve işlevsellik kavramlarını iç mekân tasarımı bağlamında değerlendirir.
3. İç mekânların deneyimsel ve psikolojik etkilerini analiz eder.
4. Tasarımdaki sembolik ve göstergeler yoluyla iletişimi çözümler.
5. Tarihi, kültürel ve teknolojik bağlamlarda iç mekân tasarımına eleştirel yaklaşır.
6. Gelecek odaklı ve disiplinlerarası tasarım yaklaşımlarını sentezler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere, çok disiplinli ve disiplinler arası araştırma yaklaşımları da dahil olmak üzere tasarım ve göstergebilim hakkında gerekli bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır. Tasarımın anlamını kavramak dersin temel amacı olup, öğrencilerin tasarım değerini ve kalitesini iletişim ve göstergebilim açısından çözme ve anlama becerilerini geliştirmektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bu derste üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarının (örneğin, ChatGPT, DALL·E, Midjourney vb.) sınırlı ve etik çerçevede kullanımı teşvik edilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan destek alabilirler. Ancak, üretilen içeriğin özgünlüğü, doğruluğu ve akademik sorumluluğu tamamen öğrenciye aittir. Yapay zekadan alınan destek, uygun biçimde belirtilmeli ve kaynak gösterilmelidir. Ders kapsamında intihal, otomatik içerik üretimiyle sınırlı bilgi aktarımı gibi etik dışı kullanımlar kabul edilmez.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1İç Mimarlıkta Anlam'a Giriş
2Yaratıcılık
3İç mekanlarda Kültürel etkiler
4iç mimarlıkta Değer ve Etik
5İç mimarlıkrta Estetiık
6İşlevsellik ve Pratiklik
7İç Mimarlıkta Göstergebilim ve Sembolizm
8Tasarımın Psikolojik Yönleri
9Deneyimsel Tasarım
10Yeniden Kullanıma Uyumluluk ve Tarihi Koruma
11İşbirliği ve Disiplinlerarası Tasarım
12Tasarım Teorisi ve Eleştirisi
13 İç Mekanda Teknolojik Yenilikler
14İç Mimarlıkta Gelecek Trendler
 
Kaynaklar:
Neil Leach, Rethinking Architecture, Routhledge, 1997 Leland M. Roth, Amanda C. Roth Clark , Understanding Architecture_Its Elements, History, and Meaning, Westview Press, 2013 Donald Preziosi - Architecture, Language, and Meaning_ The Origins of the Built World and Its Semiotic Organization , De Gruyter Mouton ,1979 "The Semiotics of Space" by Anne Wagner
 
Diğer Kaynaklar:
Tony Malim , Cognitive Processes_ Attention, Perception, Memory, Thinking and Language , Macmillan Education UK ,1994 Solso, Robert L. ,Cognitive Psychology , Pearson , 2013 "The Poetics of Space" by Gaston Bachelard "The Language of Things: Understanding the World of Desirable Objects" by Deyan Sudjic "The Aesthetics of Architecture" by Roger Scruton "The Design of Everyday Things" by Don Norman "The Architecture of Happiness" by Alain de Botton "Design as Art" by Bruno Munari "Sensory Design" by Joy Monice Malnar and Frank Vodvarka
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim Yöntemleri 1. Anlatım-Sunuş 2. Tartışma-Buluş Öğretim Teknikleri: 1. Gösterim 2. Soru - Cevap 3. Mikro öğretmen (Öğret- Yeniden öğret)
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Sözlü Sunum7%35
Dönem Ödevi1%65
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İçmimarlık, iç mekân tasarımı ve ilişkili disiplinlerden edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme, bu bilgileri disiplinlerarası etkileşim içinde yorumlayarak yeni bilgiler oluşturabilme.3
2Bilimsel araştırma yöntemleri ile bilgiye ulaşabilme, veri toplama ve bu bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme, içmimarlık alanında karşılaşılan sorunları çözümleyebilme.3
3Tasarım ve teori, renovasyon ve tarih, kentsel iç mekânlar, sosyal-psikolojik ve kültürel etmenler, ekolojik tasarım, akustik, aydınlatma ve renk, gelişmiş strüktürler ile yönetim ve pazarlama gibi konularda edindiği bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme ve bu çalışmaları etkin bir biçimde yürütebilme.2
4İçmimarlık alanında gerekli akademik personeli ve toplumun farklı taleplerini karşılayacak liderlik becerileri kazanarak uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yönetebilme ve bu süreçlerde aktif sorumluluk alabilme.0
5İçmimarlık alanında gerekli bilimsel ve teknolojik altyapıyı etkin bir şekilde kullanabilme; bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini tasarım süreçlerinde ve farklı disiplinlerdeki uygulamalarda kullanabilme.0
6İçmimarlık alanındaki güncel gelişmeler ışığında edindiği uzmanlık bilgilerini ve araştırma sonuçlarını alan içi ve dışı paydaşlara sistematik biçimde aktarabilme, mesleki ilişkileri yönlendiren normları eleştirel olarak değerlendirme ve gerektiğinde değiştirebilme.1
7En az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip edebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.2