Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Aydınlatma ve Renk | IAGR 511 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Ders, öğrencileri renk ve ışık bilimsel alanına çekmeyi amaçlamaktadır |
2. Kapsanan konularda bilimsel makalelerin okunması ve ilgili alanlarda araştırma yapılması, renk veya ışık üzerine bilimsel makale yazılması dersin ana konusudur |
3. Ders boyunca öğrenciler, akademik araştırma yapmalarını ve akademik makale sunmalarını sağlayacak bir dizi beceri kazanacaklar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, lisansüstü öğrencilerin iç mimari ve tasarımda ışık ve rengin teorik, bilimsel ve pratik tanımlarını ve gereklerini anlamalarını sağlar. Renk görme, renk algılama, renk tanımlama, renk adlandırma, ışık, renk ve insan tepkisi, renk ve ışığın tasarımda pratik uygulaması, bu konulara verilen okumalara göre tartışılır. Öğrenciler ayrıca ışık ve renk alanında bilimsel bir inceleme yazısı hazırlamaktan da sorumludur.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Rengi görmek ve renk algısı. Bu konu üzerine okumalar |
3 | Rengi görnek ve renk algısı: Bu konu üzerine okumalar |
4 | Rengin tasarımda pratiksel uygulanışı: Bu konu üzerine okumalar |
5 | Rengin tasarımda pratiksel uygulanışı: Bu konu üzerine okumalar |
6 | Rengin tasarımda pratiksel uygulanışı: Bu konu üzerine okumalar |
7 | Araştırma başlığı ve kurgusu üzerine öneri |
8 | Kritikler |
9 | Kritikler |
10 | Açıklamalı içerik ve kaynakça: Teslin ve tartışma |
11 | Kritikler |
12 | İnceleme çalışması: Birinci taslak teslimi ve sunumu |
13 | İnceleme makelesi üzerine tartışma ve kritkler |
14 | İnceleme makelesi üzerine tartışma ve kritkler |
|
Kaynaklar: |
- Janet Best (2nd ed.). (2017). Colour design: theories and applications. Woodhead publishing. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, sınıf içi tartışma ve eleştirilerle birlikte, araştırma ve etkileşimli öğrenmeye dayanmaktadır. Uzaktan eğitim sırasında her hafta Zoom programı kullanılarak çevrimiçi kurs (3 saat) gerçekleştirilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %40 |
Sınıf Katılımı | 14 | %10 |
Dönem Ödevi | 3 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |