Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İş Akdinin Feshi ve Hukuki Sonuçları | HUK 562 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, iş akdinin feshi ve hukuki sonuçlarına ilişkin geniş bilgi birikimini mevzuat, yargı kararları ve doktrin görüşleri çerçevesinde edinir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
İş akdinin feshi ve hukuki sonuçları dersinde öncelikle iş sözleşmesinin tanımlanması, hukuki niteliği, türleri ile iş sözleşmesinin kurulması konuları ele alınır. Daha sonra iş sözleşmesinin sona ermesi konusu; taraflardan birinin ölümü, ikale, fesih hakkı, fesih hakkının kötüye kullanılması, haklı nedenle ve geçerli nedenle fesih, geçersiz fesih, haksız fesih kavramları yargı kararları ile öğreti görüşleri çerçevesinde detaylıca incelenir. İş sözleşmesinin süreli fesih yoluyla sona erdirilmesi ile haklı nedenle sona erdirilmesinin sonuçları üzerinde durulur. Son olarak feshin hukuki sonuçları genel olarak incelenir ve özellikle kıdem tazminatı konusu irdelenerek açıklanır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş, iş sözleşmesi ve özellikleri |
2 | İş sözleşmesinin hukuki niteliği, türleri, kurulması |
3 | İş sözleşmesinin sona ermesi, fesih kavramı |
4 | Haklı nedenle fesih |
5 | Haksız fesih |
6 | Haksız feshin sonuçları |
7 | Fesih hakkının sınırlandırılması |
8 | Sendikal fesih ve sonuçları |
9 | Süreli fesih |
10 | Geçerli nedenle fesih |
11 | Geçersiz fesih |
12 | Geçersiz feshin sonuçları |
13 | Çalışma koşullarında esaslı değişiklik ve değişiklik feshi |
14 | Iş sözleşmesinin sona ermesinin sonuçları, kıdem tazminatı, ibraname |
|
Kaynaklar: |
Hamdi MOLLAMAHMUTOĞLU/ Muhittin ASTARLI/ Ulaş BAYSAL İş Hukuku Lykeion 2022
Sarper SÜZEK İş Hukuku Bireysel İş Hukuku Beta Yay. 2023
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, karar incelemesi, ödev çalışması. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi | 4 |
2 | Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi | 3 |
3 | Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi | 3 |
4 | Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi | 4 |
5 | Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi | 3 |
6 | Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi | 4 |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | 4 |
8 | Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi | 3 |
9 | Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 4 |
10 | Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi | 3 |
11 | Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi | 3 |
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi | 4 |
13 | Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak | 3 |
14 | Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi | 3 |
15 | Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak | 3 |
16 | Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi | 4 |