PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Turk Ceza Hukukunda Ekonomik Suçlar ve CezalarıHUK 5453 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Ekonomik suçların tanımını ve kapsamını kavratmak
2. İlgili mevzuatlar çerçevesinde suç tiplerini analiz etmek.
3. Yargı kararları ışığında uygulamadaki sorunları tartışmak.
4. Öğrencilere ekonomik suçlarla mücadelede hukuki bakış açısı kazandırmak.
5. Ekonomik suçlarla mücadelede ulusal ve uluslararası mekanizmaları değerlendirmek.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, ekonomik suçların hukuki çerçevesini ve uygulamadaki yansımalarını incelemeyi amaçlar. Bankacılık, sermaye piyasaları, vergi ve sigorta alanlarında işlenen suçlar ile kara para aklama, dolandırıcılık ve yolsuzluk gibi ekonomik suç türleri ele alınacaktır. Ders kapsamında, ilgili mevzuat, yargı kararları ve uluslararası düzenlemeler ışığında ekonomik suçların tanımları, unsurları ve yaptırımları analiz edilecektir.?
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş: Ekonomik Suç Kavramı ve Önemi
2Türk Ceza Hukukunda Ekonomik Suçların Yeri
3Bankacılık Suçları: Mevzuat ve Uygulama
4Sermaye Piyasası Suçları ve SPK Düzenlemeleri
5Vergi Kaçakçılığı ve Vergi Suçları
6Kara Para Aklama ve Finansal Suçlar
7Uluslararası Ekonomik Suçlar ve İşbirliği Mekanizmaları
8Ara Sınav
9Tüketici Dolandırıcılığı ve Haksız Ticari Uygulamalar
10Şirketlerde Yolsuzluk ve İç Denetim Mekanizmaları
11Yargı kararları ışığında ekonomik suçların değerlendirilmesi
12Ekonomik suçlarda ceza hukuku uygulamaları
13Ekonomik suçlarla mücadelede etik ve mesleki sorumluluk
14Genel Değerlendirme
 
Kaynaklar:
Yener ÜNVER, Ekonomik Suçlar, İstanbul, Seçkin Yayıncılık, 2015/09.
 
Diğer Kaynaklar:
Sulhi DÖNMEZER, Ekonomik Suçlar, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1985, S. 7, s. 19-30
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Teorik anlatım ve uygulamadan örneklerin sınıfta tartışılması
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Dönem Ödevi1%50
Sözlü Sunum1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi3
2Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi2
3Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi3
4Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi3
5Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi3
6Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi4
7Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi3
8Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi 4
9Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci 3
10Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi3
11Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi 0
12Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi1
13Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak3
14Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi1
15Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak2
16Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi3