Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İmalat Mühendisliği | MECE 485 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İmal usullerinin ayırt edilebilmesi ve seçilebilmesi, metal şekillendirme, saç şekillendirme ve talaşlı imalat yöntemleri ile ilgili teorik analizler ve hesaplamalar, metal şekillendirme, saç şekillendirme ve talaşlı imalat yöntemlerinin işlem parametrelerinin belirlenmesi, metal şekillendirme, saç şekillendirme ve talaşlı imalat yöntemlerinde deformasyon miktarlarının, şekillendirme ve kesme kuvvetlerinin ve takım-kalıp geometrilerinin hesaplanması |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Metallerin malzeme özellikleri, pekleşme karakteristikleri, plastik şekillendirmesi, saç malzeme şekillendirme ve talaşlı imalat hakkında teorik bilgi birikimi oluşturulması.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Malzeme özellikleri (metallerin yapısı) |
3 | Malzeme özellikleri (pekleşme) |
4 | Plastik şekillendirme yöntemleri (deformasyon kuvvetleri ve enerji gereksinimi) |
5 | Plastik şekillendirme yöntemleri (dövme) |
6 | Plastik şekillendirme yöntemleri (ekstrüzyon) |
7 | Plastik şekillendirme yöntemleri (tel çekme, haddeleme) |
8 | Plastik şekillendirme yöntemleri (haddeleme), saç malzeme şekillendirme (kesme) |
9 | Saç malzeme şekillendirme (bükme) |
10 | Saç malzeme şekillendirme (derin çekme) |
11 | İşleme (kesme kuvvetleri ve güç gereksinimi) |
12 | İşleme (kesici takım geometrisi ve malzemeleri) |
13 | İşleme (takım ömrü, kesme ekonomisi) |
14 | İşleme (kesme ekonomisi) |
|
Kaynaklar: |
Schey, John A., Introduction to Manufacturing Processes (3rd Ed.), McGraw Hill, 2000, ISBN:978-0470-467002 |
|
Diğer Kaynaklar: |
1) Serope Kalpakjian and Steven R. Schmid, Manufacturing Engineering and Technology (5th Ed.), Prentice-Hall, Inc., 2006, ISBN: 0-13-148965-8
2) DeGarmo, E, Paul Black J.T. and Kohser Ronald A., Materials and Processes in Manufacturing, John Wiley & Sons, Inc., 1999
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat yüz yüze eğitim, dönem içinde ödev, gerektiğinde powerpoint ile sunum, öğrencileri iki ara sınav, bir final sınavları ve ödevler yardımıyla değerlendirme |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev / Homework | 3 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
6 | Ev ödevleri | 3 | 3,00 | 9,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 10,00 | 20,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 12,00 | 12,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi. | 2 |
2 | Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 2 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 1 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 1 |