Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İngiliz Dili Tarihi | TINS 180 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dillerdeki eşzamanlı ve artzamanlı değişimlerin nedenleri öğrenir |
2. İngiliz dilinin kökeni ve gelişimini anlar. |
3. İngiliz dilinin evriminde önemli tarihsel ve dilbilimsel dönemleri öğrenir. |
4. İngilizcenin ortak dil (lingua franca) olarak nasıl benimsendiğini ve küresel etkisini anlama |
5. Günümüz Modern İngilizcesinin yapısını belirleyen nedenleri öğrenme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, İngilizce dilinin kökenlerinden günümüzdeki küresel statüsüne kadar olan gelişimini ve evrimini derinlemesine incelemektedir. Öğrenciler, İngilizcenin tarih boyunca şekillenmesinde rol oynayan dilbilimsel, sosyal ve kültürel faktörleri ele alacaklardır. Ders kapsamında sunumlar, tartışmalar, okumalar ve araştırmalar yoluyla öğrenciler, İngilizce dilinin oluşumuna katkıda bulunan ana aşamalar ve etkiler hakkında kapsamlı bir anlayış kazanacaklardır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İngilizce Tarihi Çalışmalarına Giriş: • Dersin amaçları, gereklilikleri ve beklentilerine genel bakış • Tarihsel dilbilim alanına giriş ve İngilizce dil çalışmaları açısından önemi • Dil değişimi kavramı ve İngilizcenin evrimini anlamadaki rolü |
2 | Eski İngilizce Dönemi (450-1100) • Eski İngilizcenin Cermen kökenlerine genel bakış • Eski İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı ve telaffuzunun incelenmesi • Latince ve diğer dillerin Eski İngilizce üzerindeki etkisi • Anglo-Sakson döneminin edebi ve kültürel başarıları |
3 | İçeriğin Devamı |
4 | Orta İngilizce Dönemi (1100-1500) • Eski İngilizceden Orta İngilizceye geçiş • Norman Fethi’nin dil üzerindeki etkileri ve dilbilimsel değişimler • Chaucer ve Orta İngilizce edebiyatının ortaya çıkışı • Fransızca ve Latincenin Orta İngilizce kelime dağarcığına etkisi |
5 | İçeriğin Devamı |
6 | Erken Modern İngilizce Dönemi (1500-1700) • Erken Modern İngilizcede telaffuz ve dilbilgisine giriş • Matbaanın İngilizcenin standartlaşması üzerindeki etkisi • Shakespeare dönemi ve İngilizce üzerindeki etkisinin incelenmesi • Erken Modern İngilizce edebiyatı ve kültürel önemi |
7 | Ara Sınav |
8 | Modern İngilizce Dönemi (1700-1900) • Telaffuz, kelime dağarcığı ve dilbilgisindeki değişimlerin incelenmesi • Britanya İmparatorluğu’nun yükselişi ve İngilizce üzerindeki etkisi: Dilsel Emperyalizm • Bilim, teknoloji ve sanayileşmenin İngilizceye etkisi • Modern İngilizce dönemindeki önemli yazarlar ve edebi akımlar |
9 | Çağdaş İngilizce Dönemi (1900-günümüz) • 20. ve 21. yüzyıllarda İngilizcenin küresel ölçekte yayılması ve farklılaşması • İngilizcenin küresel bir lingua franca olarak günümüzdeki rolü • Lehçeler, aksanlar ve dil etkileşimi gibi sosyodilbilimsel faktörler • Teknoloji ve internetin İngilizce kullanımına etkisi |
10 | İçeriğin Devamı |
11 | Araştırma Projesi ve Sunumlar • Öğrenciler, İngilizce tarihine ilişkin belirli bir konuyu derinlemesine araştırmak üzere seçer. • Araştırma yapma ve akademik bir makale yazma sürecinde rehberlik ve destek sağlanır. • Öğrenciler, araştırma bulgularını sınıfta sunar. |
12 | İçeriğin Devamı |
13 | İçeriğin Devamı |
14 | Gözden Geçirme ve Sonuç • Ders kapsamında ele alınan temel temaların, dönemlerin ve etkilerin genel bir değerlendirmesi • İngilizcenin günümüzdeki durumu ve gelecekteki olası gelişmeleri üzerine son tartışma • Dersin genel değerlendirmesi ve geri bildirim süreci |
|
Kaynaklar: |
Richard M. Hogg, David Denison. A History of the English Language. Cambridge University Press. 2006. 0521662273.
Albert C. Baugh. A History of the English Language (5th Edition). Routledge. 2002. 9780415280990. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Seth Lerer. The History of the English Language (2nd Edition). The Teaching Company. 2011. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrencilerin derse hazırlıklı gelmeleri, verilen metinleri okumaları ve kendilerine verilen alıştırmaları tamamlamaları gerekmektedir. Dersin dili İngilizcedir. Devam zorunludur ve öğrencilerin derslere düzenli olarak katılması beklenmektedir. Mazeretsiz olarak sekiz saatten fazla devamsızlık yapan öğrenciler dersten çıkarılabilir. Dersten resmi olarak çekilmeyen öğrenciler “FF” notu alırken, devamsızlık yapan öğrenciler “NA” ile değerlendirilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Proje | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |