| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Kurumsal Kaynak Planlaması | IE 411 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Bir organizasyondaki fonksiyonlar arası süreçleri analiz etme becerisi, |
| 2. İş süreçlerini önceliklerine göre birincil ve destekleyici olarak ayırt etme becerisi, |
| 3. ERP yazılımı kullanma becerisi, |
| 4. ERP projesine katılım sağlama becerisi, |
| 5. Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) yöntemleriyle bir ERP sistemi seçme becerisi, |
| 6. ERP sistemine yönelik Teklif Talep Dokümanı (TTD) hazırlama becerisi. |
| 7. Takım çalışmasına katılım sağlayacak, |
| 8. Etik konulara karşı farkındalık |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Yeni ekonomi kapsamında iş dünyası kavramı ve içeriğine giriş. Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) sistemlerinin temel kavramları ile entegre bilgi sistemlerinin örgütler açısından önemi. ERP sistemleri; kavramsal yapı, temel ilkeler, genel bilgi teknolojileri bağlamı, teknolojik altyapı ve tüm işletme genelinde uygulamaların entegrasyonu gibi konuları örneklendirmek amacıyla tanıtılmaktadır. Bu kapsamda, Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM) ve Elektronik Ticaret (E-Ticaret) gibi uygulamaların, İşletmeden İşletmeye (B2B) ve İşletmeden Tüketiciye (B2C) bağlamında entegrasyonu ile bu sistemlerin uygulanmasına ilişkin değerlendirmelere yer verilmektedir. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Yeni Ekonomi, Verimlilik Paradoksu |
| 2 | Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) Sistemleri, ERP Modülleri ve Tarihsel Gelişim |
| 3 | ERP Sistemi Seçenekleri ve Seçim Yöntemleri |
| 4 | İş Süreci Yeniden Yapılandırma (BPR) |
| 5 | İş Süreci Yeniden Yapılandırma Performans Değerlendirmesi |
| 6 | İş Süreci Yeniden Yapılandırma ve En İyi Uygulamalar |
| 7 | ERP Proje Yönetimi |
| 8 | ERP Sistemi Kurulumu |
| 9 | ERP Uygulaması ve Bakımı |
| 10 | İleri Teknoloji ve ERP Güvenliği |
| 11 | ERP ve Tedarik Zincirleri |
| 12 | İş Zekası Sistemleri ve ERP |
| 13 | ERP’de Eğilimler: ERP II |
| 14 | ERP’de Eğilimler: ERP II |
| |
| Kaynaklar: |
| Olson, D. (2004). Managerial Issues of Enterprise Resource Planning Systems. McGraw-Hill. ISBN: 978-0-07-123628-7 |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| * SAP AG. (2001). The E-Business Workplace. Wiley. ISBN: 978-0-471-41830-6
* Erkan, T. E. (2008). ERP: Kurumsal Kaynak Planlaması. Atılım Yayınları. ISBN: 978-975-6707-21-0
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Haftalık 3 saat ders. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Proje | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %40 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,50 | 21,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 18,00 | 18,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 12,00 | 12,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi. | 2 |
| 2 | Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi. | 2 |
| 3 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi. | 0 |
| 4 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 3 |
| 5 | Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 3 |
| 6 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 3 |
| 7 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
| 8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 3 |
| 9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
| 10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 3 |
| 11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 3 |
| 12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
| 13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 1 |
| 14 | Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi. | 1 |
| 15 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 1 |
| 16 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 1 |
| 17 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |