PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Grafik ve AnimasyonCPR 2553 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Grafik ve animasyonun temel kavramlarını öğrenmek
2. 2D grafik çizimi ve animasyon oluşturmak.
3. Temel 3D animasyon tasarlamak
4. Grafik programlama için kullanılan kütüphaneleri ve araçları etkin şekilde kullanmak
5. Uygulama projeleri ile grafik ve animasyon alanında pratik yapmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, temel grafik tasarım ilkeleri, dijital illüstrasyon, 2B animasyon oluşturma teknikleri ve görsel anlatım araçları hakkında temel bilgi sağlar. Öğrenciler, vektör tabanlı grafikler, zaman çizelgesi animasyonu, katman kullanımı, temel hareket efektleri ve etkileşimli öğelerin geliştirilmesi konularında uygulamalı çalışmalar yaparlar. Adobe Animate veya benzeri yazılımlar üzerinden uygulamalı eğitim verilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş: Grafik ve Animasyonun Temelleri
2Vektör ve Raster Grafikler
3Grafik İşleme için Araçlar (Photoshop, GIMP)
4Bilgisayarda Renk ve Renk Yönetimi
52D Grafik Çizim Teknikleri
6Animasyon Kavramları ve İlkeleri
72D Animasyon: Kareden Kareye (Frame-by-Frame)
8Ara Sınav
9Oyunlarda Grafik ve Animasyon Kullanımı
10Hareketler ve Etkileşimler
11Basit 3D Modelleme ve Animasyon
12Grafik Optimizasyonu ve Performans
13Proje Geliştirme: Final Projesi Çalışmaları
14Final Projesi Sunumları ve Değerlendirme
 
Kaynaklar:
Vaughan, T. (2010). Multimedia: Making it work (8th ed.). McGraw-Hill. Foley, J. D., van Dam, A., Feiner, S. K., & Hughes, J. F. (1996). Introduction to computer graphics. Addison-Wesley. Hess, R. (2009). Animating with Blender: How to create short animations from start to finish. Focal Press.
 
Diğer Kaynaklar:
Williams, R. (2014). The Non-Designer's Design Book (4th ed.). Peachpit Press.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin ders içerisindeki değerlendirmesinde vize, Proje ve final sınavları yer alacaktır. Bununla birlikte öğrencilerin derse devamları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmeye katkı sağlayacaktır. Derse Devam Hakkında: Ara sınav ve final sınavlarının yanı sıra dönem boyunca gerçekleştirilmesi planlanan sınıf içi etkinliklere katılmayı tercih etmeyen ve verilen ödevleri teslim etmeyen öğrencilerin “NA” notu alacaklardır. Ayrıca, öğrencilerin derse katılımlarının nihai dönem notuna dahil edilecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%20
Proje1%40
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor