Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İnsan-Bilgisayar Etkileşimi | SENG 474 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Farklı kullanılabilirlik kriterlerine göre kullanıcı arayüzlerini değerlendirebilir, |
2. Birden fazla prototipleme yöntemini öğrenir ve uygular, |
3. Çok modlu arayüzler geliştirmedeki zorlukları kavrar, |
4. Konuşma, görsel arayüzler ve artırılmış gerçeklik gibi yeni nesil arayüzler hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, yeni nesil kullanıcı arayüzleri ve bunların temelindeki yöntemlerin genel bir değerlendirmesini sunar. Temel konular arasında HCI kavramları ve tarihi, giriş aygıtları ve etkileşim teknikleri, bilgi cihazları, kullanıcı arayüzü tasarımı paradigmaları, 3B kullanıcı arayüzleri, uyarlanabilir arayüzler, kullanıcı modelleme, konuşma tanıma ve sohbet arayüzleri, giyilebilir bilgisayarlar, çok modlu ve algısal arayüzler yer alır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | HCI’ye Giriş, Tarihçesi |
2 | Affordance, Kullanılabilirlik, Kullanılabilirlik İlkeleri |
3 | İnsan Bilgi İşleme Sınırlamaları, Bilişsel ve Duyusal Sınırlar |
4 | Prototipleme Teknikleri |
5 | Kullanılabilirlik Değerlendirme Yöntemleri |
6 | Arayüz Tasarım Paradigmaları ve Kuralları |
7 | Ara Sınav Değerlendirmesi |
8 | Etkileşim Tasarımı Süreci ve Tasarım Dilleri |
9 | Kullanıcı Modelleme ve Uyarlanabilir Arayüzler |
10 | 3B Kullanıcı Arayüzleri, Artırılmış Gerçeklik |
11 | Konuşma Tanıma ve Diyalog Tabanlı Arayüzler |
12 | Çok Modlu, Algısal Arayüzler, Yaygın Bilişim |
13 | Proje Sunumları |
14 | Proje Sunumları |
|
Kaynaklar: |
J. Preece, Y. Rogers, H. Sharp Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction Wiley 4. Baskı (2015) 978-1119020752
A. Dix, J. Finlay, G. Abowd, R. Beale Human-Computer Interaction |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Anlatım
Tartışma
Soru-Cevap
Takım Çalışması
Ödev
Proje |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %20 |
Proje | 1 | %30 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 5 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |