| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Görüntü Üretimi II | HİR 424 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Görüntü üretim süreçlerinin bileşenleri hakkında bilgi sahibi olur. |
| 2. Kurgu hakkında bilgi sahibi olur. |
| 3. Kurguya ilişkin tarihsel süreçler ve yaklaşımları öğrenir. |
| 4. Teknik müdahalelerle anlamın kurulabileceğini öğrenir. |
| 5. Uygun kurgu tekniklerini kendi çalışmalarına uygulayabilir. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu dersin kapsamı, görüntü üretiminin temel kavramlarından biri olan kurguya ilişkin teorik bir eğitim ile Adobe Premiere ve Grass Valley Edius kurgu programlarının öğretildiği pratiğe ilişkin uygulamaların bir bileşiminden oluşmaktadır. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Ders içeriğinin açıklanması |
| 2 | Kurguya ilişkin tarihsel yaklaşımlar |
| 3 | Kurgu türleri |
| 4 | Kurgu programının kullanımı |
| 5 | Reklam Kurgusu |
| 6 | Tanıtım Filmi Kurgusu |
| 7 | Vize |
| 8 | Reklam ve Tanıtım Filmi Uygulamaları (Konu ve Grup Seçimleri) |
| 9 | Reklam ve Tanıtım Filmi Uygulamaları (Senaryo yazım süreci) |
| 10 | Reklam ve Tanıtım Filmi Uygulamaları (Prodüksiyon Süreci) |
| 11 | Reklam ve Tanıtım Filmi Uygulamaları (Prodüksiyon Süreci) |
| 12 | Reklam ve Tanıtım Filmi Uygulamaları (Post Prodüksiyon Süreci) |
| 13 | Reklam ve Tanıtım Filmi Uygulamaları (Post Prodüksiyon Süreci) |
| 14 | Dönemin genel bir değerlendirmesi |
| |
| Kaynaklar: |
| Edward Dmytryk, Sinemada Yönetmenlik, Oyunculuk, Kurgu, Doruk, 2015. |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Walter Murch, Göz Kırparken, Jules Verne, 2019.
Mikail Kartal, Media Studio Pro ile Dijital Kurgu, Pusula, 2004. |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| 3 saat ders |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %25 |
| Final Sınavı | 1 | %25 |
| Ödev | 2 | %50 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 13 | 3,00 | 39,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 13 | 2,00 | 26,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 13 | 2,00 | 26,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 13 | 1,00 | 13,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | İletişim bilimleri literatürünü bilir. | 1 |
| 2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar. | 0 |
| 3 | Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 1 |
| 4 | Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 3 |
| 5 | Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir. | 1 |
| 6 | Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır. | 4 |
| 7 | Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır. | 3 |
| 8 | İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır. | 0 |
| 9 | Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler. | 0 |
| 10 | İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur. | 0 |
| 11 | Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir. | 2 |
| 12 | İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir. | 0 |
| 13 | Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır. | 4 |
| 14 | Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder. | 0 |
| 15 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır. | 4 |
| 16 | Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | 4 |
| 17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur. | 4 |
| 18 | Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir. | 3 |
| 19 | Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir. | 3 |
| 20 | İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur. | 0 |