| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Fransızca I | FRAN 101 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | Fransızca |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Öğrenciler, somut ihtiyaçları karşılamaya yönelik günlük ifadeleri ve temel kalıpları anlayıp kullanabilir. |
| 2. Öğrenciler, kendilerini ve başkalarını tanıtabilir; yaşadıkları yer, tanıdıkları kişiler ve sahip oldukları şeyler hakkında sorular sorup cevaplayabilir. |
| 3. Öğrenciler, karşılarındaki kişi yavaş ve anlaşılır konuştuğunda ve yardımcı olmaya istekli olduğunda, basit düzeyde iletişim kurabilir. |
| 4. Öğrenciler, kısa notlar, ilanlar veya kişisel e-postalar gibi basit yazılı metinleri anlayabilir. |
| 5. Öğrenciler, kişisel bilgilerle temel formları doldurabilir ve kartpostal ya da kısa mesaj gibi basit yazılı metinler yazabilir. |
| 6. Öğrenciler, Fransızca olarak verilen basit sınıf içi yönergeleri anlayıp takip edebilir. |
| 7. Öğrenciler, temel dilbilgisi yapılarını tanıyıp kısa cümlelerde uygulayabilir. |
| 8. Öğrenciler, tanıdık Fransızca kelime ve ifadeleri anlaşılır biçimde telaffuz edebilir. |
| 9. Öğrenciler, selamlaşma, alışveriş yapma ya da yemek siparişi gibi günlük konularda kısa diyaloglara katılabilir. |
| 10. Öğrenciler, Fransızca konuşulan kültürler, gelenekler ve günlük yaşam hakkında temel düzeyde farkındalık gösterebilir. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
FRAN 101 dersi daha önce hiç Fransızca dil eğitimi almamış veya başlangıç düzeyinde Fransızca bilgisi olan öğrencilere yönelik, güz/bahar dönemi seçmeli bir derstir. Öğrencilerin Fransızca'yı anlama ve dört temel dil becerisini kullanarak kendilerini ifade etmeleri hedeflenmiştir. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok. |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Dersin tanıtımı |
| 2 | Unité 0 – Bonjour ! / Selamlaşma, Kendini Tanıtma |
| 3 | Unité 0 – Alfabe, Telaffuz, Ülkeler ve Milliyetler |
| 4 | Unité 0 – Sınıf İfadeleri, Sayılar, Basit Soru Sorma |
| 5 | Unité 1 – Günlük Hayat, Zaman ve Tarihler |
| 6 | Unité 1 – Aile ve Meslekler |
| 7 | Unité 1 – Eylemler ve Kişisel Bilgiler |
| 8 | Ara Sınav Hazırlığı ve Ara Sınav |
| 9 | Unité 1 – Hobiler ve İlgi Alanları |
| 10 | Unité 2 – Ev ve Mekân Tanımları |
| 11 | Unité 2 – Şehirde Yön Tarifi ve Yerler |
| 12 | Unité 2 – Alışveriş ve Günlük Hayat |
| 13 | Unité 2 – Genel Tekrar ve Değerlendirme |
| 14 | Final Sınavı Hazırlıkları/ Konu tekrarları |
| |
| Kaynaklar: |
| Jacky Girardet & Marie-Louise Parizet "Tendances méthode de français A1" - CLE International [2016]
[ISBN: 9782090385250] |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Jacky Girardet- Jacques Pécheur "Tendances méthode de français A1 Cahier d'activités" - CLE International [2016]
[ISBN: 9782090385267] |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Ders anlatımı, bireysel çalışma, ikili çalışma, grup çalışması, öğretim elemanı tarafından sunulan alıştırmalar, PowerPoint sunumlar ve audio-cd, video klip, DVD gibi çeşitli ders materyalleri. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %40 |
| Final Sınavı | 1 | %60 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 9,00 | 9,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 7 | 1,00 | 7,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 2 | 3,00 | 6,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 9,00 | 9,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir. | 4 |
| 2 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 3 |
| 3 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir. | 2 |
| 4 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir. | 3 |
| 5 | Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. | 1 |
| 6 | Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir. | 2 |
| 7 | Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir. | 3 |
| 8 | Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir. | 3 |
| 9 | Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir. | 2 |
| 10 | Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir. | 2 |
| 11 | Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir. | 3 |
| 12 | Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir. | 3 |