PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Okuma ve Çözümleme IELL 1213 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. belirli bir konuda bilgi edinmek için okuma
2. bilgi vermek için konuşma ve yazma ya da sınıf arkadaşlarıyla bilgi paylaşma
3. zevk almak için okuyup tartışma
4. okuma ve analiz etme konusunda farklı stratejiler öğrenme ve geliştirme
5. konuşma ve yazma becerilerini geliştirme
6. metni okuduktan sonra iletişimsel etkinliklere katılma
7. belirli metinler için uygun stratejileri kullanma
8. kelime bilgilerini geliştirme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilerin okuma, anlama ve çözümleme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Sağlanan çeşitli okuma materyalleri öğrencilerin önemli fikirleri ve bunlara ilişkin destekleyici ifadeleri belirleyip anlamalarına, tartışmaların mantığını takip etmelerine, çelişen bakış açılarını ayırt etmelerine ve savların geçerliliklerini tartmalarına yardımcı olur. Sözcük dağarcığını geliştirmek ve bağlamdan anlam çıkarabilmek için sözlük ve benzeri kaynakların etkili kullanımına odaklanılır. Ayrıca, öğrencilere metinlerin yapısal akışını anlamaya yardımcı olacak okuma yöntemleri gösterilir. Ders, öğrencilere yazma ve konuşma becerilerini geliştirmek için birçok olanak sağlar ve dilbilgisi, telaffuz, anlambilim ve kökenbilime yoğunlaşır. Okuma etkinlikleri ders içi ve dışı yapılan sözlü ve yazılı tartışmalarla bütünleştirilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş- neyi ve neden okumak gerekir?
2Sözlük kullanımı, kelime dağarcığı geliştirme alıştırmaları, basit düzey metin okumaları
3bilinmeyen kelimeleri metnin bağlamından tahmin etmeyi öğrenme
4okuduğunu anlama, metin analizi
5ana fikir ile yan fikirler ve bilgileri ayırt edebilmeyi öğrenme
6Yüzeysel okuma tekniği ile ana fikri anlama ve metin hakkında sorulara sözel olarak cevap verme
7Yüzeysel okuma tekniği ile ana fikri anlama ve metin hakkında sorulara sözel olarak cevap verme
8Birinci Vize ve Sınavın değerlendirilmesi
9Detaylı okuma tekniği, orta düzey metin analizi
10Metinde ima edilen anlamı anlama ve metin hakkında sözel yorum yapma
11İkinci Vize ve Sınavın değerlendirilmesi
12Orta düzey genel konular hakkındaki metinler ile Konuşma ve Okuma aktiviteleri
13orta düzey edebi metinler ile konuşma ve okuduğunu anlama aktiviteleri
14orta düzey edebi metinler ile konuşma ve okuduğunu anlama aktiviteleri
 
Kaynaklar:
Sandra Silberstein, Barbara K. Dobson, and Mark A. Clarke Reader's Choice Canset Türkan, Necmiye Türkan More to Read 1
 
Diğer Kaynaklar:
Reader at Work 2
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Sunular ders anlatımı
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Final Sınavı1%30
Ara sınav2%60
Ödev2%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor