Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Edebiyat ve Müzik | ELL 436 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Edebiyat ve müzik ilişkisi üzerine ayrıntılı bilgi kazanmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere müzik ve edebiyat arasındaki ilişki hakkında çeşitli bakış açıları kazandırır. Çözümlenen metinlerin şarkı ve enstrümantal müzik, klasik, caz, rap ve popüler müzik veya seslendirme, elektronik müzik ve ses efektleri aracılığıyla nasıl sesli materyale dönüştükleri incelenebilir. Ayrıca, müzikal performansın evrimi (örneğin, şarkı, ortaçağ ve Rönesans kilise ve halk müziği, commedia dell’arte ve Avrupa’da opera, ondokuzuncu yüzyıldaki gelişmeler, modernist müzik ve gürültü, caz ve hiphoptan günümüze elektronik müzik) ele alınabilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Müzik ve Müzik Tarihine Giriş |
2 | Metin Analizi |
3 | Müzik Dinleme |
4 | Tartışma |
5 | Metin Analizi |
6 | Müzik Dinleme |
7 | Müzik ve Edebiyat üzerine Makale Tartışma |
8 | Ara Sınav |
9 | Dönem Değerlendirmesi |
10 | Metin Analizi |
11 | Müzik Parçalarını Dinleme ve Yorumlama |
12 | Metin Analizi |
13 | Öğrenci Sunumları |
14 | Müzik Parçalarını Dinleme ve Yorumlama |
|
Kaynaklar: |
O’Callaghan, Katherine. Essays on Music and Language in Modernist Literature: Musical Modernism
Scher, Steven. Essays on Literature and Music |
|
Diğer Kaynaklar: |
Grim, William. The Faust Legend in Music and Literature
Giger, Andreas. Music in the Mirror: Reflections on the History of Music and Literature in the 21st Century |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, tartışma ve sunumlar
Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Sözlü Sunum | 1 | %30 |
Sınıf Katılımı | 14 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 3 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 4 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 1 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 2 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 2 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 4 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 2 |
8 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir. | 2 |