PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Edebiyat ve MüzikELL 4363 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Edebiyat ve müzik ilişkisi üzerine ayrıntılı bilgi kazanmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere müzik ve edebiyat arasındaki ilişki hakkında çeşitli bakış açıları kazandırır. Çözümlenen metinlerin şarkı ve enstrümantal müzik, klasik, caz, rap ve popüler müzik veya seslendirme, elektronik müzik ve ses efektleri aracılığıyla nasıl sesli materyale dönüştükleri incelenebilir. Ayrıca, müzikal performansın evrimi (örneğin, şarkı, ortaçağ ve Rönesans kilise ve halk müziği, commedia dell’arte ve Avrupa’da opera, ondokuzuncu yüzyıldaki gelişmeler, modernist müzik ve gürültü, caz ve hiphoptan günümüze elektronik müzik) ele alınabilir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Müzik ve Müzik Tarihine Giriş
2Metin Analizi
3Müzik Dinleme
4Tartışma
5Metin Analizi
6Müzik Dinleme
7Müzik ve Edebiyat üzerine Makale Tartışma
8Ara Sınav
9Dönem Değerlendirmesi
10Metin Analizi
11Müzik Parçalarını Dinleme ve Yorumlama
12Metin Analizi
13Öğrenci Sunumları
14Müzik Parçalarını Dinleme ve Yorumlama
 
Kaynaklar:
O’Callaghan, Katherine. Essays on Music and Language in Modernist Literature: Musical Modernism Scher, Steven. Essays on Literature and Music
 
Diğer Kaynaklar:
Grim, William. The Faust Legend in Music and Literature Giger, Andreas. Music in the Mirror: Reflections on the History of Music and Literature in the 21st Century
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, tartışma ve sunumlar Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%30
Sözlü Sunum1%30
Sınıf Katılımı14%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır.3
2Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir.4
3Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. 1
4Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır.2
5Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir.2
6Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır.4
7Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir.2
8Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir.2