PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Edebiyat ve SiyasetELL 3343 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. edebiyat ve kültürel çalışmalarda seçilen güncel uluslararası konuları öğrenir
2. edebi ve kültürel çözümleme için seçilen çağdaş teorik çerçeveleri öğrenir
3. dil, edebiyat ve siyaset arasındaki ilişkiler hakkında eleştirel düşünebilme becerisi kazanır
4. güncel olayları, edindikleri teorik ve edebi anlayış ışığında eleştirel bir şekilde tartışabilme yeteneği kazanır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Geleneksel bakış açısıyla, edebi eserler yazarlarının ve o dönemin okurlarının siyasi görüşlerini yansıtan kültür ürünleri olarak görülebilirler. Metinlerin anlamlarının okuyucularca belirlenebileceğini ve metinlerin okuyucuların bakış açılarını değiştirebileceğini göz önünde bulunduran bu ders çok daha geniş bir yaklaşım sergilemektedir. Derste işlenecek metinler edebi eserlerin yanı sıra haber ve medya metinleri olabilir. Kuramsal çerçeveler Hegel, Marx, Gramsci, Althusser, Foucault, Barthes, Zizek, Anderson, Butler gibi yazarların eserlerini kapsayabilir. Derste ele alınacak konular etnik köken, ırk, sınıf, toplumsal cinsiyet, yaş ve diğer toplumsal haklarla ilgili olabilir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Kuramsal çerçevenin tartışılması ve metin çözümleme
3Kuramsal çerçevenin tartışılması ve metin çözümleme
4Kuramsal çerçevenin tartışılması ve metin çözümleme
5Kuramsal çerçevenin tartışılması ve metin çözümleme
6Kuramsal çerçevenin tartışılması ve metin çözümleme
7Kuramsal çerçevenin tartışılması ve metin çözümleme
8Ara Sınav
9Kuramsal çerçevenin tartışılması ve metin çözümleme
10Kuramsal çerçevenin tartışılması ve metin çözümleme
11Kuramsal çerçevenin tartışılması ve metin çözümleme
12Kuramsal çerçevenin tartışılması ve metin çözümleme
13Kuramsal çerçevenin tartışılması ve metin çözümleme
14Kuramsal çerçevenin tartışılması ve metin çözümleme
 
Kaynaklar:
Metinler, dersin verildiği döneme, öğrencilerin durumuna göre belirlenecektir. Metinler uluslararası kitap, edebiyat, film, sanat, internet kaynakları veya diğer kültürel ifade biçimlerini içerebilir.
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışmalar. Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%40
Haftalık Çalışmalar14%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)102,0020,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)102,0020,00
6Ev ödevleri53,0015,00
7Sınavlara Hazırlık82,0016,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)16,006,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)16,006,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır.4
2Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir.4
3Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. 0
4Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır.2
5Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir.2
6Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır.2
7Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir.0