Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Isıl Sistem Tasarımı | ME 415 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler tasarım problemlerinde termodinaik, akışkanlar mekaniği ve ısı transferi alt yapısını kullanabilmelidir. |
2. Öğrenciler karmaşık termal-akış problemlerini analiz edebilmelidir. |
3. Öğrenciler sistem analizi ve tasarımı için bilgisayar programları kullanabilmelidir. |
4. Öğrenciler termal-akış sistemleri için pompa/fan seçimi yapabilmelidir |
5. Öğrenciler gruplar halinde çalışma yetisi, raporlama ve sunum yapabilme kabiliyeti kazanmalıdır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Termal sistemlerin temelleri, mühendislik uygulamalarında dizaynın yeri,fanlar,pompalar, boru akışları, ısı değiştirgeci analizi ve tasarımı, termal sistemlerin dinamik davranışı, optimizasyon yöntemleri, termal sistemlerde optimizasyon uygulamaları |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Termal sistem dizaynına giriş |
2 | Denklem uydurma |
3 | Isıl sistemlerde simülasyon |
4 | Isıl sistemlerde simülasyon |
5 | Borulama Sistemleri |
6 | Borulama Sistemleri |
7 | Termal Ekipmanlar- pompa ve borulama sistemleri |
8 | Termal Ekipmanlar- Fanlar- Kompresörler |
9 | Termal Ekipmanlar- Isı Değiştirgeci |
10 | Termal Ekipmanlar- Isı Değiştirgeci |
11 | Termal sistemleri modelleme |
12 | Optmizasyon Modelleri |
13 | Optimizasyon metodları |
|
Kaynaklar: |
W.S. Janna, Design of Fluid Thermal Systems, McGrawHill,1989
W.F. Stoecker, Design of Thermal Systems, McGrawHill,1989 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Yogesh Jaluria, Design and Optimization of Thermal Systems, CRC Press, 2008 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat teorik ders |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Midterm Exam | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Quizzes | 5 | %15 |
Term Project | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |