PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Plancılar İçin Temel Mimari BilgilerCRP 3853 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu pro-seminer dersi, mimarlık kültürünün temel yönleri ile mekânların biçimleri, kullanımları ve temsilleri üzerine odaklanmaktadır. Mimarlık kültürünü ve onun yansıyan uygulamalarını inceleyerek, öğrencilere mimarlık alanındaki gelişmeleri anlama ve eleştirel bir bakışla değerlendirme yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca öğrencilerin kültürel miras hakkında bilgi edinmeleri, mimari mirasın anlamını ve taşıdığı değerler bağlamında önemini kavramaları beklenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin Tanıtımı Ders izlencesi ve ders işleyişinin sunumu
2Mimarlık Kültürünün Bağlamı
3Yapıları Okumak
4Yapı Türleri ve Mimari Öğeleri
5Tarihi Yapı Sistemlerine Kısa Bir Bakış
6Çağdaş Yapı Sistemlerine Kısa Bir Bakış
7Mimari Miras Kavramı
8Antik Mimarlık – Antik Kentler
9Selçuklu Mimarisi – Selçuklu Kentleri
10Erken ve Klasik Dönem Osmanlı Mimarisi
11Erken ve Klasik Dönem Osmanlı Mimarisi
1220. Yüzyıl Türkiye Mimarisi
131950 Sonrası Çağdaş Mimarlık
14Çağdaş Mimarlıkta Eski ile Yeninin İlişkisi
 
Kaynaklar:
Özer, F., Çağdaş Mimari Dizaynlamada Tarihsel Sürekliliğin Değerlendirmesi, İTÜ Matbaası, 1982 Jencks, C. The Language of Post-Modern Architecture, Academy Editions, London. 1987 Jencks, C Modern Movements in Architecture Harmondsworth, Penguin Books, 1973 Malacrino,C.G, Constructing the Ancient World: Architectural Techniques of the Greeks and Romans. 2010 Marcus , J. The Ancient City: New Perspectives on Urbanism in the Old and New Worlds, 2008 Kuban, D Osmanlı Mimarisi, YEM, 2007. Ersen, A Erken Osmanlı Mimarisinde Cephe Biçim Düzenleri ve Bizans Etkilerinin Niteliği, İTÜ, 1986. Balamir, A. Clemens Holzmeister- Çağın Dönümünde Bir Mimar, Boyut Yay, 2010 Bozdoğan, S Modernizm ve Ulusun İnşası- Erken Cumhuriyet Türkiyesinde Mimari Kültür Metis Yay 2008 Cengizkan, A. Mimar Kemalettin ve Çağı - Mimarlık, Toplumsal Yaşam ve Politika TMMOB Mimarlar Odası ve Vakıflar Genel Müdürlüğ Yay. 2009 Vanlı, Ş. 20. Yüzyıl Türkiye Mimarlığı Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yay 2006 Frampton Modern Architecture, A Critical History Thames &Hudson 1992 Çelik, Zeynep, İmparatorluk, Mimari ve Kent, Salt, 2012
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, haftada 3 saatlik ders anlatımını gerektirmektedir. Öğretim politikası, bilgi birikiminin sağlanması ve bunun pratik çalışmalara uygulanması esasına dayanmaktadır. Öğretim üyeleri, öğrencilerde düşünme, karar verme ve öğrenmeyi anlamlı bir sıraya oturtma süreçlerini teşvik edecek sorular ve düşünce yolları oluştururlar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Alan Çalışması2%40
Sınıf Katılımı1%5
Sözlü Sunum2%55
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor