Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İtalyanca II | ITAL 102 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, kendisine sorulan basit sorulara uygun ve kısa yanıtlar verebilir. |
2. Öğrenciler kısa ve basit cümleleri anlayabilir: Restoranda sipariş verebilir ya da ailesini tanıtabilir. |
3. Öğrenciler, kendilerini ve başkalarını tanıtabilir, basit sorular sorup yanıtlayabilir. |
4. Öğrenciler, günlük yaşamla ilgili basit cümleler kurabilecek ve yazılı ifadeler oluşturabilir. |
5. Öğrenciler, yavaş ve net konuşulan basit İtalyanca konuşmaları anlayabilir. |
6. Öğrenciler, temel dil bilgisi yapılarını kullanarak doğru cümleler oluşturabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
İtalyanca 102, İtalyanca 101 dersinin devamı niteliğindedir ve öğrencilerin temel dil becerilerini geliştirmeye devam etmelerini amaçlar. Öğrencilerin öğrenme sürecini desteklemek amacıyla çeşitli metinler ve alıştırmalardan yararlanılacaktır. Dört temel beceriden (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yararlanılarak, öğrencilerin öğrenme sürecini kolaylaştırmak amacıyla çeşitli metinler ve alıştırmalar kullanılacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı ve ITAL101 genel tekrarı |
2 | 1. Ünite: Şimdiki Zaman, -are- ire -ere bitimli filler, günlük aktiviteler, konuşma, dinleme, izleme aktiviteleri |
3 | Başlangıç seviyesinde düzensiz fiiller, yemek ile ilgili temel ifadeler, dinleme-konuşma-yazma |
4 | Başlangıç seviyesinde İtalyan yemek kültürünün tanıtımı, düzensiz fiillerle ilgili örnek cümleler yazma |
5 | Başlangıç seviyesinde"-in -a -di" edatlarının basit hallerinin kullanımı |
6 | 2. Ünite: Bazı soru cümleleri nereli- nerede- ne zaman-ne- kiminle-kim?,örnek cümleler yazma |
7 | Aile ve akraba terimlerini içeren kelimeler, iyelik ekleri |
8 | Arasınav ve quiz öncesi genel tekrar ve quiz |
9 | Arasınav |
10 | Başlangıç seviyesinde"-In" "-a" ve "di" edatlarının birleşik hallerinin kulanımı, iyelik ekleri kullanarak aile ve akraba ilişkilerinden bahsetme, yazma ve okuma aktiviteleri |
11 | 3. Ünite:'Vardır-Yoktur' (esserci) kalıbı, Yer Yön zarfları |
12 | Beğenme ve beğenmeme kalıbı (Piacere fiili), ilgili örnek cümleler yazma, izleme ve okuma aktiviteleri |
13 | Kendinden ve hayatından bahsetme, yazma ve konuşma, quiz |
14 | Final öncesi genel tekrar ve final |
|
Kaynaklar: |
Nuovo Espresso 1 kitabı, Alma Edizione / 2015 /Maria Bali-Luciana Ziglio
Nuovo Espresso 1 kitabı, Alma Edizione / 2006 /Maria Bali-Luciana Ziglio |
|
Diğer Kaynaklar: |
Nuovo Progetto Italiano 1 Kitabı Edilingua / 2006 / T. Marin-S. Magnelli |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, iletişimsel yaklaşımı temel alan etkileşimli öğretim yöntemleriyle yürütülmektedir.
* Sınıf içi konuşma etkinlikleri, rol yapma, eşli/grup çalışmaları,
* Dinleme ve okuma alıştırmaları,
* Görsel-işitsel materyaller,
* Dijital kaynaklar ve çevrim içi destekleyici araçlar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 2 | %5 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |