Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İtalyanca I | ITAL 101 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler temel düzey A1.1 seviyesi olarak 4 beceriye (okuma-gramer-dinleme-konuşma) sahip olabilir. |
2. Temel düzeyde tüm bölüm öğrencilerine yönelik olan bu ders fiiler, soru kalıpları, olumsuz cevap verme, isim sıfat uyumu, zamirler ve basit konuşma becerisine yönelik konuları açıklayabilir. |
3. Öğrenci kendisi ya da başkaları hakkında bilgi verebilir. |
4. Okuma, yazma, dinleme ve video yoluyla öğrenci italyancanın kullanımını görür. |
5. Öğrenci başlangıç seviyesinde selam verip kendini tanıtabilir. |
6. Öğrenci kendisinin ya da başka birinin fiziksel tasvirini yapabilir. |
7. Öğrenci temel düzeyde boş zamanda neler yaptığını ifade edebilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, İtalyan dilini hiç bilmeyen ya da çok az bilen öğrencilere temel İtalyanca dil becerilerini (okuma, anlama, konuşma, yazma) başlangıç seviyesinde kazandırmayı amaçlamıştır. Dersin müfredatı, öğrencilerin pratik ihtiyaçlarını başlangıç seviyesinde karşılamaya yöneliktir. Öğrencilerin; İtalyancanın bu düzey için gerekli temel dilbilgisi kurallarını öğrenmiş, gerekli sözcük bilgisine sahip olmuş, İtalyan kültürü ile temel düzeyde tanışmış ve dersi başarı ile tamamlayarak dinleme, anlama, okuma, yazma, konuşma becerilerini kazanmış olmaları hedeflenmiştir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Unite 1 Alfabeto -Harflerin Okunuşu (Dinleme- Okuma) |
2 | Yazma, Kelime Dinleme ve Dinleme aracılığıyla duyduğunu yazma - tanışma diyalogları |
3 | 2. Ünite: Yazma, Okuma, informal diyalog kalıpları, evet hayırlı soru kalıpları, belirtili isim harfitarifleri (il-lo-la-l') |
4 | İtalyancada kişi zamirleri, belirtisiz tekil harfitarifler (un-uno-un'-una) olmak ve sahip olmak fiilleri (essere-avere) sıfatlar ve kullanımı, millet sıfatları,İsim ve sıfat uyumları (tekil) |
5 | Meslekler ve kullanımı, sayılar (0-30) |
6 | Ara sınav için alıştırma, ara sınav |
7 | 3. Ünite Fiziksel tasvir; okuma, yazma, görsel aktivite ve konuşma |
8 | fiziksel tasvir ile ilgili pekiştirici alıştırmalar ve izleme aktivitesi. |
9 | Temel fiil çekimleri ve isim sıfat uyumu (çoğul) |
10 | 4. ünite hobiler; hobiler ile ilgili temel ifadeler ilgili sözcükler, yazma ve konuşma |
11 | Duyguları ifade eden sıfatlar, Haftanın günleri, 20 -100 rakamlar, bazı düzenli filler, |
12 | Şimdiki Zaman, dinleme -okuma-izleme aktivitesi |
13 | Kendinden bahsetme, konuşma, quiz |
14 | Final için tekrar |
|
Kaynaklar: |
NUOVO ESPRESSO UNO KİTABI -ALMA EDIZIONE- 2015-MARIA BALI /LUCIANA ZIGLI
NUOVO ESPRESSO UNO KİTABI -ALMA EDIZIONE- 2006-MARIA BALI /LUCIANA ZIGLI |
|
Diğer Kaynaklar: |
NUOVO PROGETTO ITALIANO KİTABI -EDILINGUA- 2006- T. MARIN/ S. MAGNELLI |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu seçmeli ders italyancayı başlangıç düzeyde öğrenciye dinleme, okuma, yazma ve görsel etkinliklerin katkısıyla dil bilgisini öğretmek ve basit ifadelerin kullanımını ve sesletimini öğrenciye kazandırmaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Aktiviteler | 1 | %55 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 1 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |