Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Muhasebe Teorisi | MAN 612 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Muhasebe teorilerinin tarihsel gelişimini anlar |
2. Muhasebenin bilimsel niteliğini anlar |
3. Açıklayıcı muhasebe teorilerini kavrar |
4. Normativ muhasebe teorilerini kavrar |
5. Muhasebe bilimindeki kritik yaklaşımları kavrar |
6. Muhasebe standartlarının oluşumu ve gelişimini kavrar |
7. Muhasebenin kavramsal çerçevesini kavrar |
8. Muhasebede değerleme teorilerini kavrar |
9. Yönetim muhasebesi yaklaşımlarını anlar |
10. Muhasebede etik ve yönetişimi kavrar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste muhasebenin tarihsel gelişimi, ABD ve diğer ülkelerde muhasebe standartlarının oluşumu, muhasebe teorilerinin gelişimi, muhasebede etik ve yönetişim konuları incelenmektedir. Ders ağırlıklı olarak muhasebe teorilerine yönelik bilimsel çalışmaların irdelenmesi şeklinde yürütülmektedir |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilim ve bilimselliğe genel bakış |
2 | Muhasebenin bilimsel niteliği |
3 | Açıklayıcı muhasebe teorileri |
4 | Normativ muhasebe teorileri |
5 | Muhasebe bilimindeki kritik yaklaşımlar |
6 | Muhasebede düzenleme yaklaşımları |
7 | Ara sınav |
8 | Muhasebe standartlarının oluşum ve gelişimi |
9 | Muhasebenin kavramsal çerçevesi |
10 | Muhasebede değerleme ve değerleme teorileri |
11 | Muhasebede değerleme ve değerleme teorileri (devam) |
12 | Yönetim muhasebesi yaklaşımları |
13 | Muhasebede etik |
14 | Muhasebede yönetişim |
|
Kaynaklar: |
Ders Kitabı: Muhasebe teorisine yönelik makaleler (Articles related to accounting theory) |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrenciler materyalleri okuyup gelecekler ve sınıfta materyaller üzerinde tartışılacaktır |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Sunum | 1 | %25 |
Proje Raporu | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Yüksek lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak yönetim-organizasyon, finans, pazarlama, karar bilimi ve üretim yönetimi alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile bilim doktoru düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
2 | Derinlemesine incelemek ve tez yazmak istediği bir işletmecilik alanına ilişkin ileri düzeyde bilgi edinir ve bu bilgiyi kullanarak seçtiği alana yenilik getirecek (yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek veya bilinen bir yöntemi seçtiği alana uygulayarak) özgün bir araştırma çalışması ortaya çıkarır. | 4 |
3 | Doktora sonrası akademik çalışmalar yaparak seçtiği işletmecilik alanında literatüre katkıda bulunmak konusunda yeterli beceri ve motivasyonu kazanır. | 4 |
4 | İşletme biliminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini kavrar. | 0 |
5 | Edindiği bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır ve bu sonuçları raporlayabilir. | 0 |
6 | Seçtiği işletmecilik alanına yönelik problemleri açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 |
7 | Seçtiği işletmecilik alanına yönelik yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum ve konferans bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarabilir. | 4 |
8 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 3 |
9 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz ederek örgütün vizyon, amaç ve hedeflerini geliştirir ve bunlara dayanarak örgütün stratejik planını yapar. | 2 |
10 | Seçtiği işletmecilik alanında literatürü analiz edip, eleştirel değerlendirmelerde bulunabilir. | 4 |
11 | İşletme alanında ileri düzeyde elde ettiği bilgilere dayanarak işletme bilimi ile ilgili oluşturduğu görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 4 |
12 | İşletme alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir. | 3 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanabilir. | 3 |
14 | İşletme alanına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. | 2 |
15 | İşletme doktoru olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenliği, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 3 |