Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Etkili Zaman Yönetimi | ADA 226 | | | 2 + 0 | 2 | 2,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Zaman yönetimi ile ilgili farkındalığı artar |
2. Zamanı etkili kullanmayı öğrenir. |
3. Zamanı iyi kullanmasından dolayı stresi azalır |
4. Zamanı iyi kullanmasından dolayı akademik başarısı artar |
5. Gelecekte iş hayatında daha başarılı olur. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Zaman paha biçilmez bir kaynaktır. Herkesin 24 saati vardır. Zamanı satın alamayız, biriktiremeyiz, ödünç alamayız, çalamayız ,hiçbir şekilde değiştiremeyiz. Neden bazı insanlar zamanlarını kullanmakta diğerlerinden daha iyidir. Bunun cevabı zaman yönetimidir. Zaman yönetimi, kişinin iş ve özel yaşamında başarılı olması için planlama, organize etme ve kontrol etme gibi yönetim fonksiyonlarını kendi faaliyetlerine uygulama sürecidir.
Zaman yönetimi önemlidir. Çünkü;
a- Zaman sınırlıdır.
b- Eğer zaman yönetimi öğrenirseniz. Daha az çabayla daha başarılı olursunuz
c- Karar verme becerileriniz gelişir.
d- İş hayatınızda ve özel hayatınızda daha başarılı olursunuz. Zaman yönetimin başarının anahtarıdır.
e- Zamanı iyi kullanmak stresi azaltır.
f- Kişisel disiplin sahibi olursunuz. Bu şekilde yapılacak işleri ertelemezsiniz. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Zaman Nedir? Zaman yönetimi Nedir? |
2 | Zaman Teorileri (Pareto, Pickle Jar, Zaman Matrisi, Kanban) |
3 | Zaman Yönetiminde Farklı yaklaşımlar ( Düzenli Yaşam Yaklaşımı, Savaşçı Yaklaşım) |
4 | Sihirli Araç yaklaşımı, Beceri Yaklaşımı, Pomodore, ABC Yaklaşımı) |
5 | Hedef Belirleme, İyileştirme Yaklaşımı, Kendini Akıntıya Bırakma |
6 | Kişiden Kaynaklanan Zaman Tuzakları ( Özdisiplin Eksikliği, Bireysel Hedeflerin Eksikliği, Erteleme ve Oyalama= |
7 | Hayır Diyememek, Hafife Alma, Önceliklerin Belirsizliği, Stres ve Zaman Baskısı |
8 | Olumsuz Kişisel Tutum, Alışkanlıkların etkisinde olmak, Kararsızlık, Güç olandan kaçmak |
9 | İşten Kaynaklanan Zaman Tuzakları ( Sık ve uzun telefon konuşmaları, beklenmeyen misafirler, Yetersiz sekreterya hizmetleri, gereksiz toplantılar |
10 | Yönetim anlayışından kaynaklanan zaman tuzakları ( Yetki devrinden kaçınma, koordinasyon eksikliği, aşırı ve yetersiz yönetim, açık kapı politikası |
11 | Yetki devrindan kaçınma, yönetsel hedeflerin belirsizliği, koordinasyon eksikliği, aşırı veya yetersiz yönetim, açık kapı politikası |
12 | Zaman Planlama ve Yönetme Teknikleri ( İletişim araçlarının etkin kullanımı, Sekreterya hizmetlerinin etkin kullanımı, Önceliklerin belirlenmesi, acil ve önemli işleri ayırt etmek, tututmlar ve zaman yönetimi |
13 | Örgütsel zaman yönetimi ( Ertelemekten kaçınma, Kendi kendinize söz verme, mükemmel olmayın, büyük işleri parçalara bölün, Bir iş üzerinde durun ve tamamen bitirin, hayır demeyi öğrenin, zaman çizelgesi hazırlayın |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Yılmaz A. (2015). Etkin Zaman Yönetimi . Bursa: Ekin Yayın Dağıtım
Evans, C. (2008) Time Management for Dummies. England: John Wiley & Sons
Sabuncuoğlu, Z ve Paşa, M.(2002) Zaman Yönetimi Bursa: Ezgi Kitabevi
Edt: Prof. Dr. Adnan Çelik, Şerif Şimşek, Abdullah Soysal (2016) Zaman Yönetimi |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze eğitim, soru cevap ve sunum, tartışma yöntemleri kullanılmaktadır |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
Ödev | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Hukukun uygulanması, yorumlanması ve problem çözme yeteneklerini kazanır. | 3 |
2 | Uygulamada ortaya çıkan hukuki uyuşmazlıkların hukuki sebep ve hukuki sonuçlarını kavrayabilir. | 0 |
3 | Hukuki kavramlara hakim olarak, yargı kararlarına ulaşabilir, inceleyip anlayabilir, yorumlayarak değerlendirebilir. | 0 |
4 | Teorik derslere ek olarak farazi olaylardan hareket edilerek işlenen ve hukuki olayların çözümüne dayalı derslerden de faydalanarak temel hukuki problemleri çözme yeteneğine kavuşur. | 2 |
5 | Hukuk bilgisini, diğer sosyal bilimlerin hukuk ile kesişme noktalarını farkedebilir ve bilgisini bu alanlarda kullanabilir. | 0 |
6 | Adli hizmetler alanında, kendisinden beklenebilecek her türlü bilgi ve beceriye sahip olur. | 0 |
7 | Hukuki alandaki bir çalışma yapabilmek için ulaşması gerekli kaynakları ve ulaşma yollarını bilir, kendi başına bağımsız olarak bir çalışma yürütebilir. | 2 |
8 | Hukuki alanda işbirliği içinde çalışabilmek bakımından gerekli donanıma sahiptir. | 0 |
9 | Sahip olduğu bir bilgiyi eleştirebilir, pozitif hukukun yanı sıra, olması gereken hukukla ilgili düşünce üretebilir. | 0 |
10 | Öğrenimi doğrudan adalet yardımcı hizmetlerinde yer alabilmesini sağlayacak nitelikte olup, lisans düzeyine geçmek bakımından da motivasyon sahibidir. | 0 |
11 | Hukukun toplum ihtiyaçlarına parelel olarak şekillendiğinin ve gelecekte de buna göre şekilleneceğinin farkında olarak, hukuk öğreniminin ömür boyu olduğunun bilincindedir. | 0 |
12 | Hukuki kavramları, yazılı ve sözlü olarak yerinde kullanır. | 0 |
13 | Temel hukuki problemlerde, uzman olan ve olmayan kişileri yönlendirebilir, onlarla tartışabilir ve düşüncelerini düzgün bir şekilde aktarabilir. | 0 |
14 | Genel düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 0 |
15 | Bilişim ve bilgisayar kullanımı konusunda, hukuk alanının gerektirdiği her türlü bilgi ve beceriye sahiptir. | 0 |
16 | Demokratik alana ait bir hukuk öğrenimi görmekle, hukuk alanının özgürlükleri tanıma ve buna bağlı olarak anayasal temel prensiplerin ışığında faaiyet göstermesi ve gösterilmesi gerektiğinin farkındadır. | 0 |
17 | Ahlaksız ve dürüst olmayan bir hukukun var olamayacağını bildiği gibi, ahlak ve hukuk ilişkisinin düzeyi arttıkça hukuk alanının da bireyler lehine genişleyeceğinin bilincindedir. | 0 |
18 | Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | 2 |