Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilim Tarihi | CEC 226 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrencileri bilimin tarihi konusunda bilgilendirmek. |
2. Popüler kuramlar ve son bilimsel gelişmeler hakkında genel kültür kazandırmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bilimin gösterdiği aşamaları ve günümüzün popüler kuramlarını, bunların gelişmelerini ve günümüzdeki bilimsel çalışmaları kapsayan bir genel kültür dersidir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı: Bilimin tanımı ve özellikleri, bilimsel yöntem |
2 | Antik çağda bilim (Sümer, Mısır, Çin, Hint, Ortaasya Türk) |
3 | Antik çağda bilim (Antik Yunan, Helenler, Roma ve Amerika) |
4 | Ortaçağ’da bilim (Avrupa ve İslam coğrafyası) |
5 | Modern bilime yöneliş |
6 | Çağdaş bilimin kurulması (Newton mekaniği) |
7 | Aydınlanma dönemi ve bilim |
8 | 18 ve 19. yüzyıllarda bilim (Fizik ve kimya; Endüstri Devrimi) |
9 | 18 ve 19. yüzyıllarda bilim (Biyolojideki gelişmeler; evrim kuramları, genetik bilimi) |
10 | Bilimde önemli kuramlar ve gelişmesi: Görelilik kuramı |
11 | Bilimde önemli kuramlar ve gelişmesi: Kuantum kuramı |
12 | Bilimsel araştırmalar ve teknoloji: Büyük Hadron Çarpıştırıcılar |
13 | Bilimsel araştırmalar ve teknoloji: Büyük Hadron Çarpıştırıcılar |
14 | Günümüzde bilim |
|
Kaynaklar: |
Cemal Yıldırım.(2000). Bilim Felsefesi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Cemal Yıldırım.(1983). Bilim Tarihi İstanbul: Remzi Kitabevi.
Sevim Tekeli vd. (2015). Bilim Tarihine Giriş. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Aydın Sayılı. (2010). Bilim Tarihi. İstanbul: Gündoğan Yayınları.
Robert Winston (Genel Yayın Yön.). (2013). Bilim Tarihi. İstanbul: Alfa Basım Yayın.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, yüz yüze eğitim tekniğiyle, yansılarla anlatım, ders konusu ile ilgili film gösterimi, ödevler verilmesi ve öğrenciler tarafından sunumlar yapılması suretiyle yapılmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Ödev | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |