| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Halkla İlişkiler Uygulamaları | HİR 401 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Halkla ilişkiler uygulama alanlarının neler olduğunu bilir. |
| 2. Halkla İlişkiler kampanyasının aşamalarını öğrenir |
| 3. Halkla ilişkiler uygulamalarının planlanma sürecini bilir. |
| 4. Halkla ilişkiler kampanyasının uygulanma basamağını bilir. |
| 5. Halkla ilişkiler kampanyasının ölçme ve değerlendirme sürecini bilir. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders, halkla ilişkilerin tüm faaliyet alanları ve ilgili uygulamalarına odaklanmaktadır. Halkla ilişkiler kavramı/kapsamı ve süreci içerisinde kampanya ve proje (halkla ilişkiler kampanyası/projesi) planlanma, uygulanma ve değerlendirme süreçlerini içermektedir. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Derse giriş/tanışma-Halkla ilişkiler uygulamaları kavramı ve kapsamı |
| 2 | Halkla İlişkilerde planlama ve uygulama süreci |
| 3 | Halkla ilişkiler kampanyasında planlama – 1. Bölüm (Araştırma) |
| 4 | Halkla ilişkilerde kampanyası planlama – 2. Bölüm (Planlama) |
| 5 | Halkla ilişkiler kampanyasında planlama – 3. Bölüm (Uygulama) |
| 6 | Halkla ilişkiler kampanyasında planlama – 4. Bölüm (Ölçme ve Değerlendirme) Genel değerlendirme |
| 7 | Vize sınavı |
| 8 | Halkla ilişkiler kampanya/projeleri ve etik |
| 9 | Halkla ilişkiler kampanya uygulama örnekleri-proje sunumları |
| 10 | Halkla ilişkiler kampanya uygulama örnekleri-proje sunumları |
| 11 | Halkla ilişkiler kampanya uygulama örnekleri-proje sunumları |
| 12 | Halkla ilişkiler kampanya uygulama örnekleri-proje sunumları |
| 13 | Halkla ilişkiler kampanya uygulama örnekleri-proje sunumları |
| 14 | Genel değerlendirme |
| |
| Kaynaklar: |
| Göztaş, A., Topsümer, F. (2012). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık
Okay, A. Okay, A. (2014). Halkla İlişkiler Kavram strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları.
Vural, Z. B. Bat, M. (2018). Kurumsal İletişim Teoriden Pratiğe. İstanbul: İletişim Yayınları.
Sarıoğlu, E. B. (2019). Dijital Halkla İlişkiler. Konya: Eğitim Yayınevi.
Özel, P. A. Ser, n. Y. (2015). Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları. İstanbul: Derin Yayınları.
Okay, A., Okay, A. (2014). Halkla İlişkiler ve Medya. İstanbul: Der Kitabevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Ders anlatımı, örnek kampanya incelemeleri, ödev sunumları, vize ve final sınavları. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %20 |
| Final Sınavı | 1 | %30 |
| Proje Sunumları | 1 | %50 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 13 | 2,00 | 26,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 13 | 2,00 | 26,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 13 | 1,00 | 13,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 6,00 | 6,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 13,00 | 13,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | İletişim bilimleri literatürünü bilir. | 3 |
| 2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar. | 3 |
| 3 | Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 3 |
| 4 | Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 3 |
| 5 | Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir. | 1 |
| 6 | Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır. | 3 |
| 7 | Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır. | 4 |
| 8 | İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır. | 2 |
| 9 | Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler. | 3 |
| 10 | İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur. | 2 |
| 11 | Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir. | 3 |
| 12 | İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir. | 2 |
| 13 | Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır. | 4 |
| 14 | Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder. | 3 |
| 15 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır. | 3 |
| 16 | Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | 3 |
| 17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur. | 4 |
| 18 | Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir. | 4 |
| 19 | Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir. | 3 |
| 20 | İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur. | 2 |