Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İletişim Hukuku ve Etik | HİR 208 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İletişim hukukuna özgü temel kavramları ve kurumları açıklar. |
2. Basın, radyo/televizyon, reklam, halkla ilişkiler ve internet yayıncılığına hakim olan hukuki ilkeleri öğrenmiş olur. |
3. Ahlak, etik, iletişim etiği ve meslek etiği kavramlarını ve bu kavramların arasındaki farkları açıklar |
4. Geleneksel Medya ve yeni medyada güncel etik sorunları analiz eder, çözüm önerir ve eleştirel bakış açısı gelişir. |
5. İletişim alanında denetim ve gözetim yetkisinin kimler tarafından ve nasıl kullanılmakta olduğu hakkında bilgi sahibi olur. |
6. İletişim alanında etik dışı davranışların nedenleri, sonuçları ve çözüm yolları hakkında bilgilenir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
İletişim ortamları ve etik kurallar temelinde, iletişimin hukuksal dayanakları, kurallar, kanunlar, uygulamalar ve yaptırımlar. Türkiye’de ve dünyada iletişim hukukunun işleyiş prensipleri, medya ve etik ilişkisi dersin temel konularıdır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı, kapsamı ve önemi |
2 | Kitle İletişim Kavramı, Önemi ve Hukuki Boyutu |
3 | Basın Yayın Temelleri ve Hukuki Kapsamı |
4 | Radyo ve Televizyon Üst Kurulu ve Bu Kurulun Yayın İlkeleri |
5 | Reklam Hukuku ve Uygulaması |
6 | Internet Hukuku |
7 | Vize sınavı |
8 | Etik, Ahlak, Meslek Etiği, İletişim Etiği Üzerine Kavramsal Tartışmalar, İletişim Etiğinin Tarihsel Temelleri |
9 | Gazetecilikte Etik Sorunlar |
10 | Radyo Televizyon Yayıncılığında Etik Sorunlar |
11 | Halkla İlişkilerde Etik |
12 | Reklamcılık ve Etik |
13 | Yeni Medyada Etik Sorunlar |
14 | Bilişim Etiği |
|
Kaynaklar: |
Kayıhan İçel,Yener Ünver, Kitle İletişim Hukuku, Beta Yayınları, 2012.
Ruhdan Uzun, İletişim Etiği, Dipnot Yayınları, 2009.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Prof. Dr. Nusret İlker Çolak, Kitle İletişim Hukuku, Seçkin, 2007.
Editör: Metin Işık, İletişim ve Etik, Eğitim kitabevi Yayınları, 2013.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |