| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Halkla İlişkiler ve Reklamda Sosyal Medya Kullanımı | HİR 204 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Sosyal medyanın temel özelliklerini tanımlayabilir ve geleneksel medya ile karşılaştırabilir. |
| 2. En çok kullanılan sosyal medya platformlarının yapısını, işleyişini ve kullanım alanlarını açıklayabilir. |
| 3. Sosyal medya platformlarında kullanılan reklam modelleri ve yönetim panellerine ilişkin bilgi sahibi olabilir. |
| 4. Sosyal medyanın reklamcılık ve halkla ilişkilerde yarattığı yenilikleri analiz edebilir. |
| 5. Dijital reklamcılığın temel kavramlarını ve dijital reklam platformlarının işleyişini açıklayabilir. |
| 6. Elektronik halkla ilişkiler (e-PR), PR 2.0 ve PR 3.0 yaklaşımlarını tanımlayabilir ve bu yaklaşımlar arasındaki farkları ayırt edebilir. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders, sosyal medyanın temel özelliklerini ve geleneksel medyadan farklarını incelemektedir. Başlıca sosyal medya platformlarının yapısı, işleyişi ve kullanım alanları ele alınmakta; bu platformların reklamcılık ve halkla ilişkiler alanlarında sağladığı yenilikler değerlendirilmektedir. Sosyal medyada kullanılan reklam modelleri ve yönetim panelleri tanıtılmakta; dijital reklamcılığın temel kavramları ile dijital reklam platformlarına ilişkin bilgiler sunulmaktadır.
Ders kapsamında ayrıca, dijitalleşme süreciyle gelişen elektronik halkla ilişkiler (e-PR), PR 2.0 ve PR 3.0 yaklaşımları açıklanmakta; bu çerçevede itibar yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetimi süreçleri incelenmektedir. Öğrencilerin dijital halkla ilişkiler uygulamalarına yönelik bilgi ve analiz yetkinliklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | İnternet Hayatımıza Giriyor (Web 1.0, 2.0, 3.0, 4.0 ve Deep Web) |
| 2 | Sosyal Medyanın Oluşumu ve Gelişimi (Sosyal Medya ve Geleneksel Medya Karşılaştırması) |
| 3 | Dijital Reklamcılık ve Dijital Reklam Modelleri |
| 4 | Sosyal Medyanın Temel Biçimleri |
| 5 | Instagram Platformunun Reklam Modelleri ve Reklam Arayüzünün İncelenmesi |
| 6 | Facebook Platformunun Reklam Modelleri ve Reklam Arayüzünün İncelenmesi |
| 7 | Vize |
| 8 | X Platformunun Reklam Modelleri ve Reklam Arayüzünün İncelenmesi |
| 9 | YouTube Platformunun Reklam Modelleri ve Reklam Arayüzünün İncelenmesi |
| 10 | Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler: PR 1.0, PR 2.0 ve PR 3.0 Yaklaşımları |
| 11 | Dijital Halkla İlişkiler, Şikayet Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti |
| 12 | Dijital Halkla İlişkiler ve Online İtibar Yönetimi |
| 13 | Öğrenci Sunumları |
| 14 | Öğrenci Sunumları |
| |
| Kaynaklar: |
| Deiredre Breakinridge, PR 2.0, FT Press,. |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Lon Safko, David, K.Brake, The Social Media Bible, John Wiley & Sons.
Robert Scoble New Rules of Marketing & PR, John Wiley & Sons. |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Üç saat anlatım. Örnek çalışmaları tartışma. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %30 |
| Proje Sunumları | 1 | %40 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 13 | 3,00 | 39,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 13 | 2,00 | 26,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 13 | 2,00 | 26,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 13 | 1,00 | 13,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 5,00 | 5,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 5 | 3,00 | 15,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 3,00 | 3,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | İletişim bilimleri literatürünü bilir. | 3 |
| 2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar. | 3 |
| 3 | Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 4 |
| 4 | Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 4 |
| 5 | Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir. | 2 |
| 6 | Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır. | 2 |
| 7 | Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır. | 4 |
| 8 | İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır. | 4 |
| 9 | Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler. | 2 |
| 10 | İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur. | 2 |
| 11 | Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir. | 1 |
| 12 | İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir. | 2 |
| 13 | Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır. | 4 |
| 14 | Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder. | 1 |
| 15 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır. | 4 |
| 16 | Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | 2 |
| 17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur. | 4 |
| 18 | Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir. | 2 |
| 19 | Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir. | 3 |
| 20 | İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur. | 1 |