PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sosyal PsikolojiHİR 1073 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 1. Sosyal psikolojinin başlıca kuramlarını, sosyal psikoloji adı altında çalışılan temel kavram ve konuları öğrenmesi,
2. 2. Sosyal psikologlar tarafından kullanılan araştırma yöntemleri hakkında fikir sahibi olması,
3. 3. Çevresel faktörlerin insanların duygu, düşünce ve davranışlarına olan etkilerini bilmesi,
4. 4. Halkla ilişkiler alanının, psikoloji disiplini ile olan ilişkisini farketmesi,
5. Sosyal psikoloji prensiplerinin özellikle reklamcılık ve iletişim alanlarına yönelik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olması beklenmektedir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencilerine sosyal psikoloji yaklaşımını, sosyal psikolojininin temel kuramlarını ve başlıca konularını tanıtmaktadır. Ders; tutumlar, ikna yöntemleri, davranışa yönelik atıflar, önyargı, kalıpyargılar, başkaları hakkında izlenim oluşturma, benlik bilgisi, uyma ve itaat konularını içermektedir. Ders kapsamında bölüm öğrencilerinin, etkin iletişim kurma, beden dilini kullanma, ikna etme, olumlu izlenim oluşturma ve tutum değiştirme gibi, kendi alanlarında ihtiyaç duyabilecekleri bilimsel donanım sosyal psikoloji bakış açısıyla öğrencilere sunulmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanışma ve Derse Genel Bakış
2Sosyal Psikoloji Nedir?
3Sosyal Psikoloji Araştırmalarında Yöntem ve Örnekler
4Film: Sosyal Etki ve Uyma
5Sosyal Etki ve Uyma
6Sosyal Biliş:Toplumsal Dünyamızı Anlama,Toplumsal Çıkarsama, Şemalar, Bilişsel Kestirme Yollar
7Ara Sınav
8 Tutumlar ve Tutum Değişimine Kuramsal Yaklaşımlar
9İletişim, Propaganda: Tutum Değiştirme Süreci
10Tutum ve Tutum Değişikliği: Tutum Kuramları: Öğrenme Kuramı, Denge Kuramı, KendiniAlgılama Kuramı, Beklenti-Değer Kuramı
11Sosyalleşme ve Sosyal Gelişim
12Benlik
13Grup Yapısı ve Dinamiği
14Sosyal Psikoloji ve Kültür & Sosyal Psikoloji Uygulamaları
 
Kaynaklar:
Taylor, S. E., Peplau, A. L., ve Sears, D. O. (A. Dönmez çev.), Sosyal Psikoloji (4. Baskı), İmge Kitabevi Yayınları, Kağıtçıbaşı, Ç. ve Cemalcılar, Z. , Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar, 2019, Evrim Yayınları
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Üç saatlik etkileşimli anlatım. Örnek uygulamaların tartışılması.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Haftalık Çalışmalar5%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.3
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.3
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.1
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.3
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.4
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.2
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.3
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.2
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.3
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.2
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.4
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.3
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.3
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.3
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.4
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.4
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.3
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.2