PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uluslararası PazarlamaFTP 2143 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Küresel ekonomik ortamı ve küresel pazar ortamını anlamak
2. Bölgesel pazar özelliklerini anlamak
3. Ticaret anlaşmaları ve kapsamlarını öğrenmek
4. Küresel pazar ve küresel bir ürün veya marka ile uğraşırken sosyal ve kültürel ortamların önemini anlamak.
5. Küresel pazarın politik, yasal ve düzenleyici ortamını anlamak
6. Bilgi sistemlerinin nasıl kullanılacağını ve küresel bir pazarlama alanında nasıl pazar araştırması yapılacağını öğrenmek
7. Pazar bölümlemesini anlamak, kavramları küresel bir şekilde hedefleme ve konumlandırma
8. Küresel piyasa giriş stratejilerini anlamak
9. Küresel pazarda marka, ürün ve fiyatlandırma stratejilerini öğrenmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu dersin ana konusu uluslararası ticaret ve pazarlama teorilerinden oluşmaktadır. Bu ders kapsamında temel olarak; yurtiçi ve uluslararası pazarlamayı ayırt etmek; çevresel düzenlemeler; Pazar tanımı, gelişimi ve seçimi; Uluslararası ürün; fiyatlandırma; dağıtım ve tanıtım stratejileri; ödeme yöntemleri; planlama; uluslararası pazarlama faaliyetlerinin düzenlenmesi ve kontrolü gibi konu başlıkları incelenecektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Kullanılmıyor
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Küresel Pazarlamaya Giriş
2Küresel Pazarlama Çevresi
3Bölgesel Pazar Özellikleri ve Ticaret Anlaşmaları
4Sosyal, Kültürel ve Siyasi Çevre
5Küresel Bilgi Sistemi ve Pazar Araştırması
6Pazar Bölümleme, Hedefleme ve Konumlandırma
7Ara sınav
8İthalat, İhracat ve Kaynak Kullanımı
9Küresel Pazar Giriş Stratejileri: Lisans Anlaşmaları, Satın Alma ve Birleşmeler
10Marka ve Ürün Kararları
11Fiyatlandırma Kararları
12Distribution Decisions
13Küresel Pazarlamada İletişimi Kararları
14Takım Sunumları
 
Kaynaklar:
Green, M. C., & Keegan, W. J. (2020). Global marketing. Pearson.
 
Diğer Kaynaklar:
Gillespie, K., & Swan, K. S. (2021). Global marketing. Routledge. Kotabe, M. M., & Helsen, K. (2022). Global marketing management. John Wiley & Sons.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dönem boyunca bir ara sınav ve bir final sınavı yapılacaktır. Buna ek olarak, öğrencilere verilen çeşitli ödevler ile konu başlıklarının pekişmesi amaçlanmaktadır. Öğrenciler ayrıca iki veya üç kişiden oluşan bir dönem projesinden sorumlu olacaklardır ve proje raporunun tesliminden sonra bir sunum gerçekleştireceklerdir. Derse katılım, aynı zamanda final notu için de dikkate alınacaktır. Derse Devam Hakkında: Ara sınav ve final sınavlarının yanı sıra dönem boyunca gerçekleştirilmesi planlanan sınıf içi etkinliklere katılmayı tercih etmeyen ve verilen ödevleri teslim etmeyen öğrencilerin “NA” notu alacaklardır. Ayrıca, öğrencilerin derse katılımlarının nihai dönem notuna dahil edilecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%20
Ödev1%10
Proje1%25
Final Sınavı1%45
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Uluslararası pazar dinamiklerini gözlemleme ve analiz etme becerisine sahip olmak0
2Küresel iş çevresinin gereklerine uygun olarak dış ticaret alanında uzmanlık oluşturmada kullanılacak ve disiplinler arası bir yaklaşım ile elde edilen; iktisat, işletme ve bunun gibi temel bilgilere sahip olmak0
3Günün koşullarına uygun olarak dış ticaret ile ilgili teorilerin ve ilişkili konuların geçerliliğini/güncelliğini belirleme ve analiz etme yeteneğine sahip olmak0
4Uluslararası piyasa ve kurumların dayandışı yönetmelik ve mevzuata ilişkin yeterli bilgiye sahip olmak0
5Bir kurum içerisinde, dış ticaretin tüm sorumluluklarını verimli bir şekilde yerine getirebilme becerisine sahip olmak0
6Dış ticaret alanında ağırlıklı olarak kullanılan sayısal tekniklere ve yöntemleri uygulayacak beceriye sahip olmak0
7Dış ticaret alanında elde ettiği teorik ve pratik bilgileri gerekli olan verilerin analizinde ve de?erlendirilmesinde kullanabilmek0
8Uluslararası rekabetçilik ile ilgili dış ticaret çevresindeki unsurlarından ve pazarlama tekniklerinden haberdar olmak0
9Dış ticaret alanındaki problemleri anlayıp değerlendirerek, ilgili konudaki görüİlerini tartışabilecek ve ifade edebilecek beceriye sahip olmak0
10İleri seviyedeki dersleri ve diploma derecesindeki çalışmalar takip etme kapasitesine sahip olarak, alanında özdeğerlendirme becerileri kazanmak için kendi kendine öğrenme ve kendi ihtiyaçlarını belirleme becerisine sahip olmak0
11Dış ticaretle ilgili yasal çerçevede yer alan; yasa, kural ve yönetmelikleri anlama ve değerlendirme becerisine sahip olmak0
12Dış ticaret Şirketlerinin ve çok uluslu şirketilerin risk değerlendirmesini gerçekleştirebilecek ve analiz edebilecek beceriye sahip olmak 0