PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Otomasyon için ÖlçümlerMECE 4523 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Gömülü sistemler, mikrodenetleyici mimarisi ve otomasyon için FPGA devre paketleme kavramları ele alınmaktadır.
2. Ölçümler için Dijital Sinyal İşlemenin kullanılması vurgulanmaktadır.
3. Otomasyon için veri aktarma araçları açıklanmaktadır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste, öğrencilere otomasyon sistemleriyle ilgili kavramları tanıtılmaktadır. Bir otomasyon sistemini çalıştırmak için gerekli mimari, sinyalleri istenilen seviyelere dönüştürmek için gerekli öğeler ve otomasyon sisteminde kullanılacak yapı ve bu sinyallerin farklı iletişim araçlarıyla taşınması açıklanmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

HAYIR
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Gömülü sistemler mikrodenetleyici mimarisi ve FPGA devreleri paketleme,
2Gömülü sistemler mikrodenetleyici mimarisi ve FPGA devreleri paketleme,
3Gömülü sistemler mikrodenetleyici mimarisi ve FPGA devreleri paketleme,
4Dönüştürücüler ve adaptörler seviyesi. Derleyiciler ve diller.
5Dönüştürücüler ve adaptörler seviyesi. Derleyiciler ve diller.
6Ölçümlerin yürütülmesi için dijital sinyal işleme. Ölçümlerin çıkarılması için zaman alanında ve frekansta dijital sinyal işleme algoritmaları.
7Ölçümlerin yürütülmesi için dijital sinyal işleme. Ölçümlerin çıkarılması için zaman alanında ve frekansta dijital sinyal işleme algoritmaları.
8Ölçümlerin yürütülmesi için dijital sinyal işleme. Ölçümlerin çıkarılması için zaman alanında ve frekansta dijital sinyal işleme algoritmaları.
9Ölçümlerin yürütülmesi için dijital sinyal işleme. Ölçümlerin çıkarılması için zaman alanında ve frekansta dijital sinyal işleme algoritmaları.
10Analog dijital dönüştürücülerin metrolojik karakterizasyonu için prosedürler.
11Analog dijital dönüştürücülerin metrolojik karakterizasyonu için prosedürler.
12Saha veri yolu, iletişim veri yolu, CAN veri yolu.
13Saha veri yolu, iletişim veri yolu, CAN veri yolu.
14Saha veri yolu, iletişim veri yolu, CAN veri yolu.
 
Kaynaklar:
Clyde f. Coombs Jr Electronic Instrument Handbook Mc Graw-Hill 2000 978-0070126183
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
3 ders saati.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%55
Sınıf Katılımı14%5
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)143,0042,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)13,003,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)143,0042,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)18,008,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)113,0013,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi.4
2Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.2
3Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. 0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0