Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Hukuk ve Edebiyat | HUK 219 | 2 | 12 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Hukuku konu edinen eserler üzerinden, fakültede okutulmakta olan diğer derslere ilişkin ilgi ve dikkati artar. |
2. Hukuk eğitiminin içeriğini oluşturan dersleri öğrenir. |
3. Edebi eserler aracılığıyla düzgün ifade kurma, doğru anlatım özelliklerine kavuşur. |
4. Kültürel anlamda gelişkin, okumaya ve öğrenmeye açık bir birey olarak yetişir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Hukuk ve edebiyat dersi, edebiyatın hukuk açısından önemiyle birlikte, edebiyat alanında ortaya konulan Türk ve yabancı yazına ait eserler önceden belirlenip bir inceleme sırasıyla ele alındığı bir derstir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Hukuk ve hukukçu açısından edebiyat, Edebiyatın hukukçu açısından önemi. Edebiyat ve Hukuk alanlarında karşılıklı etkileşim |
2 | Kamusal alanda hukuk tartışmalarına edebi eserlerin katkısı, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış (MORAN) serine genel bakış, Bu eserin önemi |
3 | Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış (Berna MORAN) adlı eserin incelenmesi ve bu çerçevede okuma listesi oluşturulması |
4 | Bir Ceza Avukatının Anıları (Faruk EREM) adlı eserin incelenmesi |
5 | Demirciler Çarşısı Cinayeti (Yaşar KEMAL) adlı eserin incelenmesi |
6 | Türk yazının diğer bazı eserlerine ve özellikle yeni kuşak yazarlarca yazılan hukuku ilgilendiren konularıyla öne çıkan eserlere genel bakış ve tartışma |
7 | Cadı Kazanı (Arthur MILLER) adlı oyunun incelenmesi |
8 | Dreyfus Davası, Suçluyorum (Emile ZOLA) adlı makalenin incelenmesi |
9 | Katherine Blum’un Çiğnen Onuru (Henrich Böll) adlı eserin incelenmesi |
10 | Düşüş (Albert CAMUS) adlı romanın incelenmesi |
11 | Diriliş (Lev TOLSTOY) adlı romanın incelenmesi |
12 | Suç ve Ceza (F. M. DOSTOYEVSKİ) adlı romanın incelenmesi |
13 | Dava (Franz KAFKA) adlı romanın incelenmesi |
14 | Venedik Taciri (William SHAKESPEARE) adlı oyunun incelenmesi |
|
Kaynaklar: |
Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, İletişim Yayınları, 2009, ISBN: 9754700540 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Eser incelemesi, eserlerin konu ve etkileri üzerinden tartışılması. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |