PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Elementer Sayı TeorisiMATH 3663 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sorunları çözmek, sonuçları açıklamak, kanıtları değerlendirmek veya kendi ve başkalarının düşüncelerini eleştirmek için mantıklı ve eleştirel düşünün.
2. Doğrusal Diophantine denklemlerinin tüm çözümlerinin kümesini tanımlayınız.
3. Sahte asal kavramını anlayın ve bir sayının sahte asal mı yoksa Carmichael mı olduğunu belirleyebilmek.
4. Q_n grubunu doğrudan oluşturun. Q_n'nin boyutunu belirleyin. Legendre sembolünü hesaplayın, Legendre sembolünün özelliklerini bilin. İkinci dereceden karşılıklılık yasasını bilin ve kullanabilin.
5. Möbius inversiyon formülü ve özellikleri.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bölünebilirlik. Doğrusal Diophantine denklemi. Asallar. Denklikler. Euler, Fermat, Wilson, Lagrange ve Çin Kalan Teoremleri. Aritmetik fonksiyonlar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ön Hazırlıklar
2Bölünebilme
3Asal Sayılar
4Asal Sayılar
5Sayı Teorik Fonksiyonlar
6Sayı Teorik Fonksiyonlar
7Uyumluluk Sınıflarının Cebiri
8Uyumluluk Sınıflarının Cebiri
9Yüksek Dereceli Uyumlar
10Bazı Diophantine Denklemleri
11Gerçek Sayıların Sayı Teorisi
12Gerçek Sayıların Sayı Teorisi
13Diophantine Denklemleri
14Diophantine Denklemleri
 
Kaynaklar:
Charles Vanden Eynden Elementary Number Theory, International Edition McGraw-Hill 2006 0-07-118193-8
 
Diğer Kaynaklar:
Ivan Niven, Herbert S. Zuckerman, Hugh L. Montgomery An Introduction to the Theory of Numbers 5th ed. John Wiley & Sons, Inc. 1991 0-471-62546-9
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 saat ders anlatımı.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev5%10
Ara Sınav2%50
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)15,005,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri52,0010,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)212,0024,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)116,0016,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.3
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.3
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.4