Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Analitik Geometri | MATH 124 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Verilen bir doğrunun veya düzlemin denklemini yazabilir |
2. Koniklerin ve ikinci dereceden yüzeylerin denklemlerini standart formda yazabilir |
3. 2 veya 3 değişkenli bir denklemin temsil ettiği şekli tanımlayabilir |
4. Koniklerin ve ikinci dereceden yüzeylerin şeklini çizebilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Düzlemde Kartezyen Koordinatlar, Trigonometrinin Tekrarı, Kutupsal Koordinatlar, Koordinat Değiştirme, Düzlemde Vektörler, 3 Boyutlu Uzayda Kartezyen Koordinat Sistemi, Yüzeyler, Silindirik ve Küresel Koordinatlar, Koni Kesitleri, 3 Boyutlu Uzayda Vektörler |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Analitik geometrinin elemanları, düzlemde kartezyen koordinatlar, düzlemde doğru, trigonometri tekrarı |
2 | Kutupsal koordinatlar, Değişken değiştirme: taşıma, döndürme |
3 | Düzlemde vektörler: yönlü doğru parçası ve vektörler, vektörlerde işlemler |
4 | Sayı ile çarpma, iki vektör arasındaki açı, doğru, yarı doğru ve doğru parçası |
5 | Uzaklık, kenarortay, dışbükey kümeler, yarı uzaylar, çokgenler |
6 | Konikler: Temel tanımlar, Parabol, Merkezi Konikler |
7 | Elips, Hiperbol, Hiperbolün asimptotları |
8 | Genel ikinci dereceden denklemler, Teğetler ve kutuplar |
9 | 3 boyuttaki vektörlerde işlemler, 3 boyuttaki vektörlerin sayı ile çarpımı ve çapraz çarpımı |
10 | 3 boyutta doğru ve düzlem, Noktadan doğru veya düzleme uzaklık |
11 | Doğru ve düzlem aileleri, n boyutta vektörler, Karmaşık sayı bileşenli vektörler |
12 | Yüzeyler: Küre ve Silindirler, Döndürme ile oluşan yüzeyler |
13 | İkinci dereceden yüzeylerin doğal denklemleri, 3 boyutta değişken değiştirme, Silindirik koordinatlar |
14 | Küresel koordinatlar, Genel ikinci dereceden denklemler |
|
Kaynaklar: |
Modern Calculus and Analytic Geometry, Richard A. Silverman, Dover Publications 2012, ISBN-13: 978-0486421001
Analytic Geometry, H.İ. Karakaş, METU 2011 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Calculus and Analytic Geometry, George B. Thomas & Ross L. Finney, Adison Wesley 1995, ISBN-13: 978-0201531749 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saat sınıf dersi. Öğrencilerin derslere devam etmesi zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 5 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur. | 3 |
2 | Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur. | 3 |
3 | Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
4 | Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur. | 2 |
5 | Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | 3 |
6 | Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur. | 3 |
7 | Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur. | 3 |
8 | Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur. | 2 |
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
10 | Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | 4 |