Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Java Programlamaya Giriş | CENG 344 | | | 2 + 2 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Java dile ile programlama becerileri kazandırmak. |
2. Nesneye yönelik programlama kavramlarını , ihtiyaçlarını, faydalarını ve uygulanabilirliğini anlamak. |
3. Nesnelerin kullanımı ve paket yapılarını anlamak. |
4. Kalıtımı etkin olarak kullanmak |
5. Çokbiçimliliğin etkin olarak kullanılması (aşırı yükleme ağırbasan methodlar) |
6. UML notasyonunun kullanımı |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, Java programlama dili kullanarak nesneye dayalı programlama kavramları işlenmektedir. Java programlama dilinin temelleri, sınıflar ve nesneler, miras alma (inheritance), kapsülleme, bilgi saklama (information hiding) konularını içermektedir. Bunlarla birlikte, grafik kullanıcı arayüzü (GUI) ve olaya güdümlü programlama (event driven) gibi konular da ders kapsamındadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler Üretken Yapay Zeka servislerinden ders dışı çalışma ve kendi yazdığı kodu karşılaştırma amacı ile faydalanabilir. Ancak, ders laboratuar ve sınavlarında bu servislerin kullanılması yasaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Java diline genel başış ve temel yapılar (if else swithch) |
2 | Döngü yapıları- for while, do while, for each ve Array yapıları |
3 | Encapsulation, sınıflar ve paketler |
4 | Encapsulation- UML şekilleri |
5 | Kalıtım- ilişkileri ve UML notasyonu |
6 | Çok biçimlilik aşırı yükleme ve ağır basan metodlar |
7 | Soyut sınıflar |
8 | Interfaces |
9 | Nesne Yönelimli Modelleme |
10 | GUI programlama |
11 | Grafikler |
12 | Kullanıcı ara yüzü oluşturma |
13 | Aplet ve İstisnalar |
14 | Genel Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Introduction to Java Programming and Data Structures (Revel) , Edition >= 10, Y. Daniel Liang, Pearson Higher Education ISBN (12e) : ISBN-10 ? : ? 1292402075 ISBN-13 ? : ? 978-1292402079
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Stephen Gilbert, Bill McCarthy Object-Oriented Design in Java Waite Group Press 1998 1-57169-134-0
Java Software Solutions, Foundations of Program Design, John Lewis, William Loftus
Starting Out with Java: Control Structures through Objects, Tony Gaddis
ava: Java for Beginners Guide to Learn Java and Java Programming, Josh Thompson
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
2 saat yüz yüze ders 2 saaat lab çalışmaları, lab çalışmalarında kısa calışmalar ve lab sonrası ödevler verilmektedir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 3 | %10 |
Laboratuvar | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 4 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 4 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 3 |
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 4 |
6 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
7 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |
8 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 2 |
9 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 1 |
10 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
11 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |