Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Liderlik | MAN 424 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Liderlik teori ve araştırmasının gelişimini anlayacak, kamu ve özel kuruluşlardaki teori ve uygulamaları dikkate alarak belli başlı (öne çıkan) en etkili Liderlik Teorilerini ve kavramsal temellerini öğrenir |
2. Farklı liderlik teorilerini karşılaştırabilir |
3. Liderlerin özelliklerini ve sahip olmaları gereken becerileri tanımlar |
4. İçeriğe ilişkin değişkenlerin liderlik davranışına etkisini değerlendirebilir |
5. Liderlikle ilgili güncel konuları ve son dönemde ortaya çıkan liderlik teorilerini tanımlayabilir |
6. Kendisinin kişisel liderlik tarzını keşfeder ve bunu nasıl geliştirebileceğini öğrenir. Ayrıca etkili liderlik becerilerini geliştirmek amacıyla kullanabileceği yeni teknik ve yöntemler öğrenir |
7. Kendi liderlik deneyimlerini keşfeder ve bunları geliştirmek için neler yapabileceğini öğrenir |
8. Çeşitli çalışma (iş) ortamlarında uygulanan farklı liderlik uygulamalarını incelemiş olur |
9. Kendisinin liderlik becerilerini ve potansiyelini geliştirmek üzere kişisel bir liderlik gelişim planı hazırlayabilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere liderlik olgusunu ve bu olgunun örgütlerde insan davranışları üzerindeki etkisini kapsamlı olarak öğretmek amacıyla tasarlanmıştır. Derste liderlikle ilgili temel teoriler ile liderliğin değişik içsel ve dışsal örgütsel faktörlerle ilişkisi incelenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı ve genel bir bakış |
2 | Özellikler Teorisi (Yaklaşımı) |
3 | Beceriler Yaklaşımı |
4 | Davranışsal Yaklaşım |
5 | Durumsallık Yaklaşımı |
6 | Amaç-Yol Teorisi |
7 | Ara Sınav |
8 | Lider-Üye Etkileşim (LMX) Teorisi |
9 | Dönüşümcü Liderlik |
10 | Hizmetkar Liderlik |
11 | Otantik (Özgün) Liderlik |
12 | Takım Liderliği |
13 | Liderlik ve Kadınlar |
14 | Kültür, Liderlik ve Liderlik Etiği |
|
Kaynaklar: |
G. Yukl (2010) Leadership in Organizations Prentice Hall ISBN978-0132424318
Northouse, Peter Guy (2013) Leadership: Theory and Practice Sage Publications ISBN-13: 978-1452203409
ISBN-10: 1452203407
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders süresi haftalık üç saattir. Öğretim üyesi/okutman tarafından yapılacak görevlendirme kapsamında; her öğrenci, bir lider hakkında kapsamlı araştırma ve inceleme yaparak yazılı rapor hazırlayacak ve çalışmasını sınıfta sunacaktır.
Öğrenciler ayrıca, liderlik becerilerini test etmek için düzenlenecek etkinlikler kapsamında grup çalışmalarına katılacaklardır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %10 |
Ödev | 1 | %10 |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |