| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Finans İlkeleri | INTT 204 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Bugünkü değerleri ve gelecek değerleri hesaplar. |
| 2. Faiz oranı kavramını (basit ve bileşik faiz, etkin yıllık oran ve yıllık yüzde oranı, reel ve nominal faiz) açıklar ve nasıl dönüştürüleceğini öğrenir. |
| 3. Anuite, büyüyen anuite, sonsuz anuite ve büyüyen sonsuz anuite değerlemelerini yapar |
| 4. Tahvil ve hisse senedi gibi finansal varlık değerlemelerini hesaplar. |
| 5. Piyasa faiz oranı ve vadeye kalan sürenin tahvil fiyatına etkisini açıklar. |
| 6. Tahvilin getiri oranını ve vadeye kadar getirisini açıklar ve hesaplar. |
| 7. Hisse senedi fiyatı ile hisse başına kazanç arasındaki ilişkiyi tartışır. |
| 8. NPV ve diğer proje değerleme kriterlerini kullanarak yatırım kararlarını verir. |
| 9. Risk, getiri ve firma değeri arasındaki ilişkiyi anlar. |
| 10. Finansal varlıkların risk ve getiri hesaplamasını yaparak Sermaye Varlık Fiyatlandırma Modelini (CAPM), Arbitraj Fiyatlandırma Kuramı'nı (APT) ve Üç Faktör Modelini açıklar. |
| 11. Sermaye maliyet kavramını anlar ve bir şirketin ağırlıklı ortalama sermaye maliyetini hesaplar. |
| 12. Kredi hesaplamalarını yapar ve geri ödeme tablolarını hazırlar |
| 13. Portföy performans ölçütlerini tartışır |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders, değerleme, sermaye maliyeti ve proje değerlendirme, risk-getiri analizi ve portföy yönetimi gibi finansın temel konularına odaklanarak öğrencilerde finansa ilişkin öncü bir kavrayış oluşturmak üzere tasarlanmıştır.
|
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Dersin Tanıtımı ve Finansal Çevre ile Finans Yöneticisinin Genel Görünümü |
| 2 | Paranın Zaman Değeri: Gelecek Değer ve Bileşik Faiz, Bugünkü Değer ve İskonto Faktörü, Çoklu Nakit Akımları |
| 3 | Paranın Zaman Değeri: Anuite, Sonsuz Anuiteler ve Büyüyen Sonsuz Anuiteler |
| 4 | Paranın Zaman Değeri: Anuiteler ve Büyüyen Anuiteler |
| 5 | Enflasyon ve Paranın Zaman Değeri ile Etkin Yıllık Faiz Oranları |
| 6 | Egzersiz Setlerinin Tartışması, Mevduat Getirileri, Kredi Maliyetleri ve Amortisman, Satış Kredileri |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Tahvil Değerlemesi, temel ilişkiler ve kavramlar |
| 9 | Hissesenedi Değerlemesi, temel ilişkiler ve kavramlar |
| 10 | Risk ve Beklenen Getiri, Çeşitlendirme Teorisi, Sermaye Piyasası Doğrusu |
| 11 | Varlık Fiyatlama Modelleri ve Portföy Yönetimi |
| 12 | AOSM ve Proje Değerleme |
| 13 | Proje Değerlendirme_devam |
| 14 | Egzersiz Setlerinin Tartışılması ve Genel Tekrar |
| |
| Kaynaklar: |
| Richard Brealey; Stewart Myers; Franklin Allen Principals of Corporate Finance, 13th ed. McGraw-Hill 2020 9781260013900
Arthur J. Keown; John D. Martin; J. William Petty Foundations of Finance, 10th ed. Pearson Education 2020 9780135639382
Ders Notları |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| ROSS Stephen A., WESTERFIELD Randolph and Bradford D. JORDAN (2007) 'Essentials of Corporate Finance 6th ed.' McGraw-Hill. ISBN 9780071283403
FABOZZI Frank J. and Pamela Peterson DRAKE (2009) 'Finance: Capital Markets, Financial Management, and Investment Management'.John Wiley & Sons, ISBN 9780470486153 |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Ders öğrencilerin daha iyi pratik uzmanlık kazanmalarını sağlamak için egzersiz problemleri ve vaka çalışmaları ile birlikte yürütülecektir. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %40 |
| Final Sınavı | 1 | %60 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 13 | 3,00 | 39,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 12 | 0,50 | 6,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 1,00 | 1,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 13 | 2,00 | 26,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 5 | 3,00 | 15,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 6,00 | 6,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 7,00 | 7,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak. | 4 |
| 2 | Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak. | 1 |
| 3 | Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 3 |
| 4 | Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. | 3 |
| 5 | İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak. | 4 |
| 6 | Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak. | 2 |
| 7 | İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek. | 3 |
| 8 | Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak | 1 |
| 9 | Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak. | 1 |
| 10 | Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak. | 4 |
| 11 | Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak. | 4 |
| 12 | Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 4 |
| 13 | Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak.
| 4 |
| 14 | İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek. | 2 |