Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Diplomasi Tarihi I | PSI 201 | 1 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Diplomasinin tarihsel gelişimine aşinalık |
2. Uluslararası normların bir parçası olarak diplomasiyi anlamak |
3. Tarafsızlık ve dokunulmazlık haklarının yanı sıra uluslararası toplumda vetonun ölçülü kullanımını anlamak |
4. Günümüz diplomasisinin batılı kökünün eleştirel olarak değerlendirilmesi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere diplomasi sanatının gelişimine aşinalık kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Dersin içeriği 14.yy'ın sonlarından 19.yy'ın sonlarına kadar süren 400 yıllık bir dönemi kapsamaktadır. Özellikle devletlerarası ilişkilerde dinin rolü, dışa açılım ve imparatorluk çekişmeleri, dış ilişkilerde ticaretin rolü, aynı zamanda teorik yaklaşımlarla birlikte savaşlar, devrimler ve barış anlaşmaları ele alınacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Ortaçağ döneminin siyasi değerlendirilmesi |
3 | Teorik yaklaşım: Machiavelli |
4 | Protestan reformunun siyasi sonuçları |
5 | Teorik yaklaşım: Hugo Grotius |
6 | Dışa açılma ve imparatorluk çekişmeleri |
7 | Teorik yaklaşım: John Locke |
8 | Westphalia sonrası dünya ve ulus-devlet |
9 | Teorik yaklaşım: Samuel Pufendorf |
10 | Amerika Bağımsızlık Savaşı |
11 | Teorik yaklaşım: Thomas Paine |
12 | Serbest Ticaret ve Küreselleşme |
13 | Teorik yaklaşım: David Ricardo |
14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç |
|
Kaynaklar: |
Mortimer, Chambers et al The Western Experience McGraw-Hill 2009 0073385530 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Asıl kaynak dışında herhangi bir kaynak kullanılmamaktadır. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta öğrencilerin gerekli okuma metinlerini ve ders notlarını derse gelmeden önce okumaları gerekmektedir. Dersler, ders anlatımı ve sınıf içi tartışmalar ile ilerlediğinden, öğrencilerin sınıf içi tartışmalara katılımı beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
Ödev | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |