PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Psikolojiye Giriş IIPSY 1024 + 044,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İnsanda duygular, motivasyon ve kişilik hakkında kuramsal altyapı geliştirir
2. Sosyal Psikoloji ve Gelişim Psikolojisi alanlarındaki temel kavramları bilir
3. Kişiliği anlayabilir ve tanımlayabilir.
4. Bilimsel düşünme becerileri kazanır ve psikolojik bulguları yorumlayabilir
5. Ruhsal bozukluklar ve tedavi yöntemleri hakkında anlayış geliştirir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerPSY 101
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders psikolojinin temel konularını kapsayan iki ders serisinin ikincidir. Psikoloji, farklı alanlardaki insan davranışının bilimsel anlayışını sorgulayan geniş bir alandır. Bu ders, psikoloji biliminin bir parçası olan konulara, kavramlara, yaklaşımlara ve terminolojiye bir giriş niteliğindedir. Bu derste aşağıdaki konular ele alınacaktır: İnsan Gelişimi, Duygu ve Motivasyon, Sosyal Psikoloji, Psikolojik Bozukluklar, Kişilik ve Stresle Başa Çıkma ve Sağlık.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders Tanıtımı ve Bölüm 1: Kişilik
2Bölüm 1: Temel Kişilik Kuramları
3Bölüm 2: Duygu ve Motivasyon (Duygu ve Motivasyon Kuramları)
4Bölüm 2: Duygu ve Motivasyon (Açlık ve Kişilerarası Çekim)
5Bölüm 3: Sosyal Psikoloji ( Atıflar ve Sosyal Etki)
6Bölüm 3: Sosyal Psikoloji ( Tutumlar ve Kalıpyargılar, Ayrımcılık)
7Ara Sınav 1
8Bölüm 4: İnsan Gelişimi (Fiziksel Gelişim)
9Bölüm 4: İnsan Gelişimi (Bilişsel ve Sosyal Gelişim)
10Bölüm 5: Ruhsal Bozukluklar (Anksiyete Bozukları ve Duygudurum Bozuklukları)
11Bölüm 5: Ruhsal Bozukluklar (Kişilik Bozuklukları, Şizofreni ve Dikkat Dağınıklığı ve Hiperaktive))
12Ara Sınav 2
13Bölüm 6: Stres, Başa Çıkma ve Sağlık (Stres)
14Bölüm 6: Stres, Başa Çıkma ve Sağlık (Stresle Başa Çıkma Mekanizmaları )
 
Kaynaklar:
Lilienfeld, S.O., Lynn, S.J., Woolf, N.J. Psychology: From Inquiry to Understanding Pearson 2009 0205412432
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 4 saat teorik ders.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%60
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)210,0020,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)121,0021,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.4
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.4
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.4
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.4
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.1
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.2
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.0
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.4
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.0
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.4
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.0
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.0
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.4
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.0
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.2
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.2