Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Psikolojiye Giriş II | PSY 102 | | | 4 + 0 | 4 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İnsanda duygular, motivasyon ve kişilik hakkında kuramsal altyapı geliştirir |
2. Sosyal Psikoloji ve Gelişim Psikolojisi alanlarındaki temel kavramları bilir |
3. Kişiliği anlayabilir ve tanımlayabilir. |
4. Bilimsel düşünme becerileri kazanır ve psikolojik bulguları yorumlayabilir |
5. Ruhsal bozukluklar ve tedavi yöntemleri hakkında anlayış geliştirir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PSY 101 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders psikolojinin temel konularını kapsayan iki ders serisinin ikincidir. Psikoloji, farklı alanlardaki insan davranışının bilimsel anlayışını sorgulayan geniş bir alandır. Bu ders, psikoloji biliminin bir parçası olan konulara, kavramlara, yaklaşımlara ve terminolojiye bir giriş niteliğindedir. Bu derste aşağıdaki konular ele alınacaktır: İnsan Gelişimi, Duygu ve Motivasyon, Sosyal Psikoloji, Psikolojik Bozukluklar, Kişilik ve Stresle Başa Çıkma ve Sağlık. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı ve Bölüm 1: Kişilik |
2 | Bölüm 1: Temel Kişilik Kuramları |
3 | Bölüm 2: Duygu ve Motivasyon (Duygu ve Motivasyon Kuramları) |
4 | Bölüm 2: Duygu ve Motivasyon (Açlık ve Kişilerarası Çekim) |
5 | Bölüm 3: Sosyal Psikoloji ( Atıflar ve Sosyal Etki) |
6 | Bölüm 3: Sosyal Psikoloji ( Tutumlar ve Kalıpyargılar, Ayrımcılık) |
7 | Ara Sınav 1 |
8 | Bölüm 4: İnsan Gelişimi (Fiziksel Gelişim) |
9 | Bölüm 4: İnsan Gelişimi (Bilişsel ve Sosyal Gelişim) |
10 | Bölüm 5: Ruhsal Bozukluklar (Anksiyete Bozukları ve Duygudurum Bozuklukları) |
11 | Bölüm 5: Ruhsal Bozukluklar (Kişilik Bozuklukları, Şizofreni ve Dikkat Dağınıklığı ve Hiperaktive)) |
12 | Ara Sınav 2 |
13 | Bölüm 6: Stres, Başa Çıkma ve Sağlık (Stres) |
14 | Bölüm 6: Stres, Başa Çıkma ve Sağlık (Stresle Başa Çıkma Mekanizmaları ) |
|
Kaynaklar: |
Lilienfeld, S.O., Lynn, S.J., Woolf, N.J. Psychology: From Inquiry to Understanding Pearson 2009 0205412432 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 4 saat teorik ders. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 4,00 | 56,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 10,00 | 20,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 21,00 | 21,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 4 |
2 | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 4 |
3 | Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir. | 4 |
4 | Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 4 |
5 | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | 1 |
6 | Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 2 |
7 | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 0 |
8 | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 4 |
9 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 0 |
10 | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 4 |
11 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 0 |
12 | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 0 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 |
14 | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 0 |
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 |
16 | Değişime karşı açık bir tutum sergiler. | 2 |