PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
ResimTHEA 28013 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sanatasal bakış açısı kazandırmak.
2. El becerisi ve renk bilgisi kazanımı.
3. Görsel tasarım elemanlarının kullanma becerisini geliştirir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

THEA 280 Resim Dersi Üniversitenin tüm bölümlerine açık serbest seçmeli statüsünde uygulamalı bir derstir. Bu dersin amacı öğrencilerin sanata bakış açılarını geliştirmek, temel çizim ve resim yapma deneyimi sağlamaktır. Dersin başlangıç sürecinde desen çizimleriyle, öğrencilerin görme ve gördüğünü iki boyutlu bir yüzeye aktarabilme becerisi geliştirilir. Daha sonra ise neredeyse tüm sanatçıların ve sanat eğitimine yeni başlayanların kullandığı reprodüksiyon üretme yöntemi uygulanır. Öğrencilerin çıkış noktası olarak bir sanatçının eserini inceleyerek o eserin gerçekleştirilmesi sırasında kullanılan, tekniklerle bir iş üretmesi amaçlanmaktadır. Dönem içerisinde öğrenci sayısı ve atölye koşulları da göz önünde bulundurularak öğrencilerin çeşitli desen çalışmaları ve bir tane tuval üzerine akrilik boya çalışması yapması beklenir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bulunmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1THEA280 Resim dersinin amacı ve konuları hakkında bilgilendirme. Sanatçıların eserlerini tanıma inceleme ile ilgili genel bilgiler verme.
2Sanatçıların desen örneklerinin incelenmesi ve malzeme tanıtımı.
3Atolyede oluşturulan 3 boyutlu kompozisyonun kağıda aktarılması
4Desen çalışması
5Desen çalışması
6Desen çalışması ve ışık gölgelendirme
7Vize
8Dönem içinde reprodüksiyonu yapılacak olan resmin öğrenciyle birlikte seçilmesi ve üzerinde tartışılması
9Seçilen resmin tuval yüzeyine aktarılması
10Öğrencinin yapacağı resime göre boya kullanımı ve renk konusunda bilgilendirme. Resim uygulamasına başlama
11Resim çalışması
12Resim çalışması
13Resim çalışması
14Resim çalışması
 
Kaynaklar:
Art Fundamentals Theory and Practice , Otto G. Ocvirk, Robert O. Bone, Robert E. Stinson, Phiillip R. Wigg. Wm. C. Brown Publishers. Dubuque, Iowa. 1982.
 
Diğer Kaynaklar:
DK Art School: An Introduction to Acrylics Paperback – June 8, 1998 by Olive Montgums
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim yöntemleri: Reprodüksiyon üretme yöntemi, Tuval üzerine akrilik boya ile çalışma. %70 derse devam mecburiyeti bulunmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%25
Final Sınavı1%45
Ödev1%20
Derse Devamsızlık1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)11,001,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)115,0015,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)13,003,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)115,0015,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.0
2Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.0
3Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.0
4Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur.0
5Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. 0
6Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.0
7Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir0
8Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.0
9Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.0
10Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. 0
11Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.0