| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Resim | THEA 280 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Sanatasal bakış açısı kazandırmak. |
| 2. El becerisi ve renk bilgisi kazanımı. |
| 3. Görsel tasarım elemanlarının kullanma becerisini geliştirir. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
THEA 280 Resim Dersi Üniversitenin tüm bölümlerine açık serbest seçmeli statüsünde uygulamalı bir derstir. Bu dersin amacı öğrencilerin sanata bakış açılarını geliştirmek, temel çizim ve resim yapma deneyimi sağlamaktır. Dersin başlangıç sürecinde desen çizimleriyle, öğrencilerin görme ve gördüğünü iki boyutlu bir yüzeye aktarabilme becerisi geliştirilir. Daha sonra ise neredeyse tüm sanatçıların ve sanat eğitimine yeni başlayanların kullandığı reprodüksiyon üretme yöntemi uygulanır. Öğrencilerin çıkış noktası olarak bir sanatçının eserini inceleyerek o eserin gerçekleştirilmesi sırasında kullanılan, tekniklerle bir iş üretmesi amaçlanmaktadır. Dönem içerisinde öğrenci sayısı ve atölye koşulları da göz önünde bulundurularak öğrencilerin çeşitli desen çalışmaları ve bir tane tuval üzerine akrilik boya çalışması yapması beklenir. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır. |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | THEA280 Resim dersinin amacı ve konuları hakkında bilgilendirme. Sanatçıların eserlerini tanıma inceleme ile ilgili genel bilgiler verme. |
| 2 | Sanatçıların desen örneklerinin incelenmesi ve malzeme tanıtımı. |
| 3 | Atolyede oluşturulan 3 boyutlu kompozisyonun kağıda aktarılması |
| 4 | Desen çalışması |
| 5 | Desen çalışması |
| 6 | Desen çalışması ve ışık gölgelendirme |
| 7 | Vize |
| 8 | Dönem içinde reprodüksiyonu yapılacak olan resmin öğrenciyle birlikte seçilmesi ve üzerinde tartışılması |
| 9 | Seçilen resmin tuval yüzeyine aktarılması |
| 10 | Öğrencinin yapacağı resime göre boya kullanımı ve renk konusunda bilgilendirme. Resim uygulamasına başlama |
| 11 | Resim çalışması |
| 12 | Resim çalışması |
| 13 | Resim çalışması |
| 14 | Resim çalışması |
| |
| Kaynaklar: |
| Art Fundamentals Theory and Practice , Otto G. Ocvirk, Robert O. Bone, Robert E. Stinson, Phiillip R. Wigg. Wm. C. Brown Publishers. Dubuque, Iowa. 1982. |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| DK Art School: An Introduction to Acrylics Paperback – June 8, 1998 by Olive Montgums |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Öğretim yöntemleri: Reprodüksiyon üretme yöntemi,
Tuval üzerine akrilik boya ile çalışma. %70 derse devam mecburiyeti bulunmaktadır. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Aktiviteler | 1 | %25 |
| Final Sınavı | 1 | %45 |
| Ödev | 1 | %20 |
| Derse Devamsızlık | 1 | %10 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 1,00 | 1,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 3,00 | 3,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 0 |
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 0 |
| 3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 0 |
| 4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 0 |
| 5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 0 |
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 0 |
| 7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 0 |
| 8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 0 |
| 9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 0 |
| 10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 0 |
| 11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 0 |