| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Vitray | THEA 274 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Sanatasal bakış açısı kazandırmak. |
| 2. Görsel tasarım elemanlarının kullanma becerisini geliştirir. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
THEA 274 Vitray, üniversitemizin tüm bölümlerine açık serbest seçmeli statüsünde bir derstir. Öğrencilerin yetenek, bilgi ve deneyimini vitray ve sanatsal değerlendirme içerisinde geliştirmek üzere hazırlanmış bir derstir. Tasarım prensipleri ve ögeleri uygulamalı olarak çalışılacaktır. Ders boyunca el becerisi ve zaanatin yanı sıra tasarlanacak projeler güzel sanatlar bakış açısıyla ele alınmaktadır. Öğrencilerin vitray hakkında okuma, yazma ve tartışma yaparak bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır. |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Tanışma, ders ve atölye tanıtımı. |
| 2 | Vitray uygulamaları hakkında genel bilgilendirme. |
| 3 | Çalışılacak işin tasarımı üzerinde çalışma. |
| 4 | Tasarımın yüzeye aktarımı. |
| 5 | Proje üzerinde çalışma. |
| 6 | Proje üzerinde çalışma. |
| 7 | Vize. |
| 8 | Proje üzerinde çalışma. |
| 9 | Proje üzerinde çalışma. |
| 10 | Proje üzerinde çalışma. |
| 11 | Proje üzerinde çalışma. |
| 12 | Proje üzerinde çalışma. |
| 13 | Proje üzerinde çalışma. |
| 14 | Projenin genel değerlendirilmesi ve notlandırma. |
| |
| Kaynaklar: |
| Stained Glass: A Beginners Guide To Stunning Stained Glass Methods, Techniques & Projects Paperback – November 6, 2017 by Olive Montgums |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| The Complete Stained Glass Course: How to Master Every Major Glass Work Technique, with Thirteen Stunning Projects to Create Paperback – 1 Sep 2000 by Lynette Wrigley
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Stüdyo dersine dayalı, bireysel çalışma. Cam üzeri akrilik boyama uygulaması. %70 derse devam mecburiyeti bulunmaktadır.
|
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %25 |
| Final Sınavı | 1 | %45 |
| Ödev | 1 | %20 |
| Derse Devamsızlık | 1 | %10 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 1,00 | 1,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 3,00 | 3,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 0 |
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 0 |
| 3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 0 |
| 4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 0 |
| 5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 0 |
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 0 |
| 7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 0 |
| 8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 0 |
| 9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 0 |
| 10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 0 |
| 11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 0 |