| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Davranış Bilimlerine Giriş | MAN 103 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. İnsan ilişkilerinin temel değişkenlerini kavrayabilecektir. |
| 2. Tutum, kişilik ve algıdaki psikolojik kavramları tanımlayabilecektir. |
| 3. Örgütlerde kişiler arası iletişimin rolünü kavrayabilecektir. |
| 4. Örgütsel iletişimde çatışma yönetimi stratejilerini kullanabilecektir. |
| 5. Çalışanın motivasyonunu artırmak için temel araçları kullanabilecektir. |
| 6. Temel müzakere stratejileri geliştirebilecektir. |
| 7. Temel ekip kurma kavramlarını kavrayabilecektir. |
| 8. Temel liderlik stratejilerini tasarlayabilecektir. |
| 9. Strateji tasarım sürecinde güven ve örgüt kültürünün rolünü tanımlayabilecektir. |
| 10. Örgütsel karar alma süreçlerinde değişimin rolünü analiz edebilecektir. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders yönetimdeki insan unsuru; sosyal psikolojideki kavramlar ve araştırmalar; insan davranışlarının temelleri; insan davranışını etkileyen sosyal faktörler; bireyler arası ilişkiler, liderlik ve diğerlerini etkileme yetenekleri; etik, müzakare, örgütsel davranış ve performans gibi uygulamalı konularla ilgilenir.
|
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Davranış, İnsan İlişkileri ve Performans |
| 2 | Kişilik, Stres, Öğrenme ve Algılama |
| 3 | Tutumlar, Benlik Kavramı, Değerler ve Etik |
| 4 | Zaman ve Kariyer Yönetimi |
| 5 | İletişim, Duygular ve Eleştiri |
| 6 | Çatışma ile Mücadele |
| 7 | Vize sınavı |
| 8 | Liderlik Etme ve Güven Olgusu |
| 9 | Performansın Artırılması |
| 10 | Ahlaki Güç ve Politika |
| 11 | Ağ Bağlantıları Oluşturma ve Müzakereler |
| 12 | Ekip Dinamiği, Yaratıcılık, Sorun Çözme ve Karar Alma |
| 13 | Örgütsel Değişim ve Kültür |
| 14 | Küresel Olarak Çeşitliliğe Değer Verme |
| |
| Kaynaklar: |
| Robert .N. Lussier (2017) 'Human Relations in Organizations Applications and Skill Building' Mc-Graw Hill 10th edition, ISBN 978-0077720568 |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| D. De Cenzo and B. Silhanek (2002) 'Human Relations Personal and Professional Development'Person Education ISBN 13: 978-013014574-1 |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Üç saat ders yapılacaktır. Farklı notlar ve örnekler hem dersin internet sayfası aracılığıyla hem de sınıfta öğrencilere sunulacaktır. Öğrencilere sınavla birlikte ödevler ve quizler verilecektir. küçük sınav yapılacaktır. Derse devam ve katılım önemlidir. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %35 |
| Final Sınavı | 1 | %45 |
| Ödev | 1 | %10 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 3,00 | 3,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 8 | 2,00 | 16,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 3 | 1,00 | 3,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 5,00 | 5,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 4 |
| 2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 1 |
| 3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 1 |
| 4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 1 |
| 5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 2 |
| 6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 0 |
| 7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 3 |
| 8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 1 |
| 9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 0 |
| 10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 3 |
| 11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 0 |
| 12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 1 |
| 13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 2 |
| 14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 0 |
| 15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 0 |
| 16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 0 |