Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çince II | INTT 236 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler temel okuma, yazma ve konuşma becerileri kazanır, aktif okuma ve dinleme alışkanlığı geliştirirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | INTT 235 |
|
Dersin Tanımı:
Öğrencilere kendilerini sözlü ifade etme, temel okuma ve yazma becerileri kazandırmaya yönelik eğitim. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Önceki derslerin tekrarı |
2 | Ders 11: Selamlaşmalar |
3 | Ders 12: Okul hakkında konuşmak |
4 | Ders 13: Tanıtım |
5 | Ders 14: Öğrenim hakkında konuşmak |
6 | Ders 15: Ne istiyorsun? |
7 | Ara sınav |
8 | Konularla ilgili alıştırmalar |
9 | Ders 16: Otobüs durağında |
10 | Ders 17: Benim üniversitem |
11 | Ders 18: Diller hakkında konuşmak |
12 | Ders 19: Çiftçinin marketinde alışveriş |
13 | Ders 20: Alışkanlıklar hakkında konuşmak |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
New Standard Chinese - Beijing University - 2004
İnteraktif Çince - SINOLINGUA - 2007
Türkçe Çince Konuşma Kılavuzu - FONO - 2005
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Zhang JIAYI, Ünver Şahin - Pratik çince Konuşma Kılavuzu - ALFA Yayınları - 2002 - ISBN: 975-297-118-0 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim metodu sınıflarda işlenen derslere dayanır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
Ödev | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
2 | Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
3 | Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 0 |
4 | Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. | 4 |
5 | İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak. | 0 |
6 | Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak. | 0 |
7 | İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek. | 4 |
8 | Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak | 0 |
9 | Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak. | 0 |
10 | Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak. | 3 |
11 | Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak. | 0 |
12 | Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 2 |
13 | Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak.
| 0 |
14 | İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek. | 3 |