PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Envanter Planlama ve KontrolIE 4713 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Envanter planlama ve kontrol problemlerini çözmek için niceliksel ve analitik yöntemler kullanma becerisi
2. Envanter sistemleri için model oluşturma becerisi
3. Stok ile ilgili problemler için literatür araştırma yapabilme becerisi
4. Optimizasyon amacıyla çeşitli yazılımları kullanma ve genel amaçlı bir dilde algoritma kodlama becerileri
5. Takım çalışmasına yatkın olma,
6. Etik ve mesleki konuların farkında olma
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu dersin amacı, envanter planlama ve kontrol modellerini anlama, formüle etme ve inşa etme konusunda daha iyi beceriler geliştirmektir. Sürekli gözden geçirme ve periyodik gözden geçirme için envanter politikaları deterministik ve stokastik vakalar için kapsanmıştır. Matematiksel modellerin analizi yapılır. Öğrencilerden, bir proje çalışmasının gereği olarak tipik bir envanter problemine çözüm bulmak amacıyla bir literatür araştırması yapmaları beklenir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yoktur
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Envanter problemlerinin doğası. Tarihsel bakış. Envanter sistemlerinin yapısı. Envanter sistemlerinde maliyetler.
2Ekonomik Sipariş Miktarı (EOQ) Modeli ve temel varsayımları
3Temel EOQ yaklaşımının uzantıları
4Miktar indirimleri ve kaynak kısıtlı çoklu öğe sorunları.
5Normal dağıtılmış talep ile yeniden sipariş noktası modelleri. Servis Seviyesi Yaklaşımı ve Optimal (Q, R) Modelleri
6Stokastik teslim süreleri ile ilgili problemler. Kayıp satışlı (Q, R) Modeli
7Stokastik talepli tek dönem modelleri.
8Stokastik Talepli Periyodik İnceleme Modelleri: (S, T) Modeli
9Stokastik Talebi Olan Periyodik İnceleme Modelleri: Poisson dağıtılmış talebe sahip (nQ, R, T) Modeli
10Stokastik Talebi Olan Periyodik İnceleme Modelleri: Normal dağılımlı talebe sahip (nQ, R, T) Modeli
11Stokastik Talep ile Periyodik İnceleme Modelleri: (S, R, T) Modeli
12Deterministik ve zamanla değişen talep ile ayrık parti boyutlandırma problemleri. Wagner-Whitin ve Zangwill algoritmaları
13Tamamlayıcı Proje Tartışmaları
14Envanter Kontrolünün Pratik Uygulama Sorunları
 
Kaynaklar:
G.F. Hadley and T.M. Whitin, Analysis of Inventory Systems, Prentice-Hall, 1963. 978-1258240233 D. Sipper, and R. Bulfin, Production, Planning, Control, and Integration, McGraw-Hill, 1997. 978-0070576827 S. Nahmias, Production and Operations Analysis (6th ed.), McGraw-Hill, 2008. 978-0073377858 E.A. Silver, D. Pyke, and R. Peterson, Inventory Management and Production Planning and Control (3rd ed.), Wiley, 1998. 978-0471119470
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 saat ders yapılacaktır. Öğrenciler proje çalışması için takımlar halinde çalışmalıdır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev2%15
Ara Sınav1%30
Proje1%15
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)140,507,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)12,002,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri62,0012,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)112,0012,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)120,0020,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)115,0015,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi.1
2Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi.1
3İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi.4
4İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.1
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.1
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.2
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.1
14Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi.1
15Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.0
16Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
17Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0