PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kalite Yönetim SistemleriIE 4283 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kalite yönetimi ve ilgili sistemler konusunda bilgi sahibi olurlar.
2. Kalite iyileştirme araçlarını kullanmada beceri kazanırlar.
3. İstatiksel yazılım paketi kullanımında beceri kazanırlar.
4. Bir vaka analizi raporu yazma yetkinliği kazanırlar.
5. Bir kalite yönetim sistemi standardı konusunda araştırma yapma ve sunma becerisi kazanırlar.
6. Takım çalışmasında yer alırlar.
7. Etik konusunda farkındalık kazanırlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Kaliteye Giriş; Kalite Kavramları ve Kalite Paradigmaları; Toplam Kalite Yönetimi; Planlamayla Kalite; Mimariye Göre Düzenleme; Tasarıma Göre Kalite; İyileştirme ve Kontrol Yoluyla Kalite -1; İyileştirme ve Kontrol Yoluyla Kalite – 2; Kalite için Ölçme ve Karar Verme -1; Kalite İçin Ölçme ve Karar Verme -2; Kalite Yönetim Sistemleri; ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin Temel Kavramları ve ilgili standartların gereksinimleri ve temelleri, ISO14001, ISO45001, ISO 15504, COBIT, ITIL vb.; Kalite Yönetim Sistemlerinin Uygulanması
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Kaliteye Giriş
2Kalite Kavramları ve Kalite Paradigmaları
3Toplam Kalite Yönetimi
4Planlamaya Göre Kalite
5Mimariye göre düzenleme
6Tasarıma Göre Kalite
7İyileştirme ve Kontrol Yoluyla Kalite -1
8Ara Sınav Öncesi Genel Tekrar ve Dönem Projesinin Ayrıntılı Sunumu
9İyileştirme ve Kontrol Yoluyla Kalite - 2
10Kalite için Ölçme ve Karar Verme -1
11Kalite için Ölçme ve Karar Verme -2
12Kalite Yönetim Sistemleri
13ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin Temel Kavramları ve ilgili standartların gereksinimleri ve temelleri; ISO14001, ISO45001, ISO 15504, COBIT, ITIL vb.
14Kalite Yönetim Sistemlerinin uygulanması
 
Kaynaklar:
David L. Goetsch, Stanley Davis, Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality, 8/E, Prentice Hall, 2015, ISBN: 9780133791853 ISO 9001 International Organization for Standardization 2015
 
Diğer Kaynaklar:
Joseph M. Juran, Joseph A. De Feo, Juran's Quality Handbook: The Complete Guide to Performance Excellence, Sixth Edition, McGraw-Hill, 2010, ISBN: 9780071629737 W.J. Kolarik, Creating Quality: Concepts, Systems, Strategies, and Tools, McGraw-Hill, 1995 ISBN: 9780070352179 Rao, Carr, Dambolena, Kopp, Martin, Rafii, Schlesinger, Total Quality Management: A Cross-Functional Perspective, John Wiley & Sons, Inc., 1996, ISBN:9780471108047 D. Hoyle, Quality Management Essentials, Elsevier, 2007, ISBN: 9780750667869 ISO 14001 International Organization for Standardization 2015 ISO 45001 International Organization for Standardization 2017
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
haftada üç saat yüz yüze ders anlatımı
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev3%10
Durum Analizi1%30
Ara Sınav1%25
Final Sınavı1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)13,003,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)132,0026,00
6Ev ödevleri33,009,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)110,0010,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)18,008,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)112,0012,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi.2
2Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi.2
3İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi.1
4İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.1
5Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.1
6Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.1
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.1
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.1
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.2
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.2
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.2
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.2
14Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi.2
15Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.3
16Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.3
17Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0