Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çeviri Projesi | TINS 470 | | | 2 + 2 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İleri seviye çeviri stratejilerini farklı türlerde karmaşık metinlere uygulayabilecek |
2. Sözlü ve yazılı çevirinin güç ve ideolojiyle ilgilisini, ayrıca sözlü ve yazılı çevirinin farklı kültürel ortamlardaki iletişimde önemini kavrayabilecek |
3. Analitik düşünme becerilerini geliştirebilecek |
4. Analiz ve sentez yapabilecek |
5. Sözlü ve yazılı çevirinin yapıldığı profesyonel ortamın etkisini derinlemesine kavrayabileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, temel yazılı ve sözlü çeviri kuramlarının gerçek hayatta karşılabileceğimiz durumlarda kullanımını içermektedir. Odak noktası, farklı metin türlerinin (e.g. bilgilendirici, dışavurumcu, uygulamalı, işitsel destekli vb.) ilgili kuramlara göre çevirisi ve temellendirilmesidir. Sözlü ve yazılı çeviri uygulamalarına dair temel yaklaşımlar (gerçek hayatta karşılaşılan yazılı metinlerden çeviri yoluyla) araştırılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Çeviri projelerinin tasarımı / Çeviri stratejilerine genel bakış |
3 | Çeviri projelerinin tasarımı / Çeviri stratejilerine genel bakış |
4 | Uygulamalı öğrenme |
5 | Uygulamalı öğrenme |
6 | Uygulamalı öğrenme |
7 | Uygulamalı öğrenme |
8 | Uygulamalı öğrenme |
9 | Uygulamalı öğrenme |
10 | Uygulamalı öğrenme |
11 | Uygulamalı öğrenme |
12 | Uygulamalı öğrenme |
13 | Uygulamalı öğrenme |
14 | Proje teslimi |
|
Kaynaklar: |
Chesterman, A.; Wlliams ,J.(2002). The Map: A Beginner’s Guide to Doing Research in Translation |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersin tasarımında karma yöntem benimsenmiştir. Gözetimli öğrenme ve uygulamalı öğrenme yöntemleri tatbik edilmektedir. Dönem boyunca öğrencilerin iki proje gerçekleştirmesi beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Ödev | 2 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |