Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sınıf Yönetimi | CEC 109 | | | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sınıf yönetiminin kapsamını ve kavramsal yapısını değerlendirir. |
2. Sınıf yönetim süreçlerini etkileyen makro küresel ve ulusal değişkenleri değerlendirir. |
3. Öğrenme kuramlarının sınıf yönetim sistemi üzerindeki etkisini irdeler. |
4. Sınıf yönetiminin boyutlarına ilişkin kuramsal yaklaşımları irdeler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
-Bu ders öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmasını amaçlar. Yapılandırmacılık ders içeriğinin tasarlanmasında anahtar değişkendir. Bu ders boyunca öğrenciler sınıf yönetimine ilişkin kişisel yaklaşımlarını geliştirecekleri model ve stratejileri araştıracaklardır. Sınıf yönetimi kuramsal ve alandaki araştırmalara bağlı olarak tanımlanacaktır. Ayrıca sınıf yönetimi bir yapı, sistem, süreç, süreç, öğretim ve disiplin bağlamında incelenecektir. Kuramsal ve uygulamalar açısında sınıf yönetiminin incelenmesi süresince; öğrenciler, öğrenci gereksinmelerini karşılayacak bir sınıf çevresinin yönetilmesi ve sürdürülmesine ve olumlu öğrenci davranışlarının devamlı hale getirilmesine ilişkin bir bakış kazanacaklardır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar (Eğitim, Öğretim, Örgüt Ve Yönetim, Eğitim ve Okul Yönetimi, Öğretim Liderliği) |
2 | Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar (Eğitim, Öğretim, Örgüt Ve Yönetim, Eğitim ve Okul Yönetimi, Öğretim Liderliği) |
3 | Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Toplumsal ve Psikolojik Etmenler |
4 | Sınıf Yönetimi Kuramları, Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı |
5 | Sınıf Yönetimi Kuramları, Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı |
6 | Sınıflarda iletişim ve iletişim süreci |
7 | Motivasyon |
8 | Motivasyon Kuramları Sınıfta Grup Etkileşimi Sınıfın Fiziksel Düzeni |
9 | Sınıf içi Davranış Sorunlarına Karşı Alınabilecek Önlemler |
10 | Sınıf İçinde İstenen Davranışların Desteklenmesi |
11 | Sınıfta zaman kullanım |
12 | Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler (Bütüncül yaklaşım) ve çözüme yönelik yaklaşımlar |
13 | Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler (Bütüncül yaklaşım) ve çözüme yönelik yaklaşımlar |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
1. Başar, H. (2002). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık. MSÖ301 Sınıf Yönetimi - Güz, 2017 2
2. Başar, H. (2007). Öğretmen el kitabı. İstanbul: Morpa.
3. Çelik, V. (2002). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel.
4. Erçetin, Ş. Ş. ve Özdemir, M. Ç. (2004). Sınıf yönetimi. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
5. Karip, E. (Ed.). (2007). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
6. Kaya, Z. (Ed.). (2008). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem.
7. Kıran, H.(Ed.). (2005). Etkili sınıf yönetimi. Ankara:Anı
8. Küçükahmet, L. (Ed.). (2005). Sınıf yönetiminde yeni yaklaşımlar. Ankara: Nobel.
9. Küçükahmet, L. (Ed.). (2006). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel.
10. Özyürek, M. (2005). Olumlu sınıf yönetimi. Ankara: Kök yayıncılık.
11. Sarı, E. (2002). Sınıf yönetimi. Ankara: ÜBL Yayınları.
12. Şişman, M. ve Turan, S. (Ed.). (2007). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
13.Aydın, Ayhan (2008). Sınıf Yönetimi. Pegem Akademi.
14-Köksal, H. Eğlenceli Sınıf Yönetimi. Nobel 2022 |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
-Yüzyüze |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %30 |
Dönem Ödevi (Sunumu) | 1 | %15 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 2 |
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 4 |
3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 0 |
4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 4 |
5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 0 |
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 4 |
7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 4 |
8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 4 |
9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 4 |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 0 |
11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 0 |