Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Eğitime Giriş | CEC 108 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Eğitim Bilimleri ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
2. 2. Eğitim Bilimlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
3. 3. Eğitim tarihinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. |
4. 4. Felsefe ile eğitim arasındaki ilişkilerin günümüz eğitim uygulamalarını nasıl etkilediğini değerlendirir. |
5. 5. Ekonomi ile eğitim arasındaki ilişkilerin günümüz eğitim uygulamalarını nasıl etkilediğini değerlendirir. |
6. 6. Politika ile eğitim arasındaki ilişkilerin günümüz eğitim uygulamalarını nasıl etkilediğini değerlendirir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
-Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Eğitime ilişkin temel kavramlar |
2 | Eğitimin tarihsel gelişimi |
3 | Eğitimin sosyal ve hukuki temelleri |
4 | Eğitimin sosyal ve hukuki temelleri |
5 | Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri |
6 | Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri |
7 | Eğitim bilimlerinde yöntem |
8 | Eğitim bilimlerinde yöntem |
9 | Eğitimin İşlevleri |
10 | Eğitimin işlevleri |
11 | Eğitimin toplumsal değişme ve yenileşmeye etkiler |
12 | Eğitimin toplumsal değişme ve yenileşmeye etkileri |
13 | Bir meslek olarak öğretmenlik ve öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalarla gelişmeler |
14 | Bir meslek olarak öğretmenlik ve öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalarla gelişmeler |
|
Kaynaklar: |
-Erden, M. Eğitim Bilimine Giriş Arkadaş 2020 9786057921246
|
|
Diğer Kaynaklar: |
-Demirel, Ö. & Kaya, Z. (2018). Eğitim Bilimine Giriş. Pegem Akademi, Ankara. PegemA 2018 9786053186366 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Sunum | 1 | %15 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 3 |
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 4 |
3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 0 |
4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 4 |
5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 0 |
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 4 |
7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 4 |
8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 4 |
9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 4 |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 0 |
11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 0 |