PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Eğitime GirişCEC 1083 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 1. Eğitim Bilimleri ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
2. 2. Eğitim Bilimlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
3. 3. Eğitim tarihinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.
4. 4. Felsefe ile eğitim arasındaki ilişkilerin günümüz eğitim uygulamalarını nasıl etkilediğini değerlendirir.
5. 5. Ekonomi ile eğitim arasındaki ilişkilerin günümüz eğitim uygulamalarını nasıl etkilediğini değerlendirir.
6. 6. Politika ile eğitim arasındaki ilişkilerin günümüz eğitim uygulamalarını nasıl etkilediğini değerlendirir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

-Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bulunmamaktadır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Eğitime ilişkin temel kavramlar
2Eğitimin tarihsel gelişimi
3Eğitimin sosyal ve hukuki temelleri
4Eğitimin sosyal ve hukuki temelleri
5Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri
6Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri
7Eğitim bilimlerinde yöntem
8Eğitim bilimlerinde yöntem
9Eğitimin İşlevleri
10Eğitimin işlevleri
11Eğitimin toplumsal değişme ve yenileşmeye etkiler
12Eğitimin toplumsal değişme ve yenileşmeye etkileri
13Bir meslek olarak öğretmenlik ve öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalarla gelişmeler
14Bir meslek olarak öğretmenlik ve öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalarla gelişmeler
 
Kaynaklar:
-Erden, M. Eğitim Bilimine Giriş Arkadaş 2020 9786057921246
 
Diğer Kaynaklar:
-Demirel, Ö. & Kaya, Z. (2018). Eğitim Bilimine Giriş. Pegem Akademi, Ankara. PegemA 2018 9786053186366
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz yüze
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Sunum1%15
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.3
2Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.4
3Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.0
4Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur.4
5Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. 0
6Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.4
7Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir4
8Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.4
9Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.4
10Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. 0
11Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.0