Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Web Tasarımı | INF 212 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Belirsiz |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler web sitesi oluşturmanın teorilerini anlayacak ve kavramları uygulayacaklardır. |
2. Oluşturulan web siteleri kişisel veya profesyonel kullanım için kullanılabilir. Ayrıca, bir web sitesinin tamamlanması için bir web geliştiricisine ne zaman ihtiyaç duyulabileceğini de belirleyebilecekler. |
3. Kişisel ve/veya ticari yayın için kullanılabilecek web tasarım ürünleri oluşturmanın Adobe Dreamweaver, HTML ve CSS yöntemini öğrenmek. |
4. İletişim kuran özgün ve işlevsel bir web sitesi tasarlama becerisine sahip olacaktır. Bu site araştırma ve tasarım süreci kullanılarak oluşturulacaktır. |
5. Grafik geliştirmek, düzenler oluşturmak için de kullanılacaktır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, web siteleri oluşturmak için çeşitli yöntemlere giriş dersidir. Temel HTML ve temel CSS veya Basamaklı Stil sayfalarını öğrenecekler. Etkili Web Sitesi Geliştirme; XML, XHTML ve Dreamweaver dahil olmak üzere bazı web geliştirme araçlarını ve tekniklerini inceler. Grafikler ve dinamik web içeriği ile nasıl çalışılır ve siteleri web'e nasıl yüklenir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders için kullanılabilinir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İnternet ve Web'e Giriş |
2 | Bir web sitesinin planlanması ve hazırlanması |
3 | Görsel yönler ve gezinme için tasarım |
4 | Web geliştirme aracı |
5 | XHTML'nin temelleri ve teknikleri |
6 | Web Programlama |
7 | Basamaklı Stil Sayfaları (CSS) |
8 | Basamaklı Stil Sayfaları (CSS) |
9 | Multimedya ve WWW |
10 | Genişletilebilir İşaretleme Dili (XML) |
11 | Dreamweaver'a Giriş |
12 | Dreamweaver'ı Kullanma |
13 | Dreamweaver ile üretkenliği geliştirme |
14 | Dreamweaver ile üretkenliği geliştirme |
|
Kaynaklar: |
Teach Yourself Visually Web Design, Rob Huddleston
Web Design: The Complete Reference, Thomas Powell
Web Design with HTML and CSS Digital Classroom, Jeremy Osborn, Jennifer Smith, and the AGI Training Team |
|
Diğer Kaynaklar: |
yok |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, öğreticilerde tartışılan kavram ve tekniklerin kısa bir incelemesini sağlayan etkileşimli çalışma kılavuzu (ders notları) eşliğinde bilgisayar laboratuvarında eğitmen tarafından verilmektedir. Her konuyla ilgili vaka çalışmaları ve uygulamalı alıştırmalar, öğrencilerin yaygın olarak kullanılan web araçları uygulama yazılımını kullanma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 2 | %30 |
Haftalık Çalışmalar | 1 | %25 |
Midterm Exam | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 3 |
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 3 |
3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 3 |
4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 4 |
5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 4 |
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 3 |
7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 4 |
8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 4 |
9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 4 |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 4 |