PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Deneyimi Tasarlamak: Enstalasyon SanatıINAR 3923 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Enstalasyon sanatını ve tasarım yaklaşımlarını nasıl geliştirebileceğini anlamak.
2. Beş duyunun önemini ve mekan algısını nasıl etkilediğini anlamak.
3. Yaratıcı düşünmeyi geliştirmek.
4. Sadece fiziksel değil, aynı zamanda teatral, sürükleyici ve deneyimsel bir ortam olan mekan tasarımına başka bir yaklaşım ile deneyimlemek.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, öğrencilere yerleştirme sanatını ve onun tasarımla ilişkisini anlama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler bir mekan algısını çok duyulu ortamlar üreterek nasıl dönüştürülebileceğini deneyimleyeceklerdir. Ders kapsamında yerleştirme sanatının ve sanatçılarının çeşitli eserleri ile yerleştirme sanatının tarihini öğrenecekler ve ilerleyen haftalarda süreçte edindikleri bilgiler ışığında kendi tasarım süreçlerini deneyimlemeleri beklenecektir. Öğrencilerden bir iç mekan ortamında belirledikleri konu altında kendi yerleştirme sanatlarını tasarlamaları beklenecektir. Kendi tasarımlarını yaparken, bir atmosferde sanatsal bir deneyim tasarlamayı ve var olan mekan algısını dönüştürmeyi öğrenecekler.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler AI programlarını kullanmaları için ders boyunca teşvik ediliyor.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Enstalasyon Sanatına Giriş
2Sanat Nedir?
3Rüya Sahnesi ve Yüksek Algı Üzerine Enstalasyon Sanatı Örnekleri
4Mimetik yutulma ve Aktif Seyirciliğe İlişkin Enstalasyon Sanatı Örnekleri
5Geometrik Mekanlar ve Geçici Mekanlar Üzerine Enstalasyon Sanatı Örnekleri
6Teatral Mekanlar ve 3 boyutlu Mekanlar Üzerine Enstalasyon Sanatı Örnekleri
7Öğrenci Sunumu:Seçilmiş Yerleştirme Sanatı
8Bir Mekanda Yerleştirme Sanatı ve Deneyimi Tasarlama; Öneriler/İlk Fikirler
9Bir Mekanda Yerleştirme Sanatı ve Deneyimi Tasarlama; 1/20 Modeller, Planlar
10Bir Mekanda Yerleştirme Sanatı ve Deneyimi Tasarlama; 1/20 Modeller, Planlar, Kesitler
11Ön Jüri 1
12Bir Mekanda Yerleştirme Sanatı ve Deneyimi Tasarlama; 1/20 Modeller, Planlar, Kesitler ve Perspektifler / Karışık Medya
13Bir Mekanda Yerleştirme Sanatı ve Deneyimi Tasarlama; 1/20 Modeller, Planlar, Kesitler ve Perspektifler / Karışık Medya
14Bir Mekanda Yerleştirme Sanatı ve Deneyimi Tasarlama; 1/20 Modeller, Planlar, Kesitler ve Perspektifler / Karışık Medya
 
Kaynaklar:
1. Claire Bishop, Installation Art a Critical History, Tate 2005 2. Julie Reiss From Margin to Center: The Spaces of Installation Art, Massachusetts Institute of Technology 3. Vivian Van Saaze, Installation Art and the Museum; Presentation and Conservation of Changing Artworks, Amsterdam University Press
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, teorik sunumlar, görsel örnek analizleri, stüdyo uygulamaları ve bireysel/ekip projeleriyle yürütülür. Öğrencilerden aktif katılım, eleştirel düşünme ve deneysel üretimler beklenir. Tartışmalar, sunumlar ve geri bildirim oturumları, öğrenme sürecinin önemli bir parçasıdır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Derse Devamsızlık1%10
Sözlü Sunum1%20
Ara Sınav1%30
Proje1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme.4
2Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme.4
3İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme2
4Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme.4
5Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme.1
6Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme.0
7Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme4
8Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme.3