Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Sunum Teknikleri | INAR 328 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Görsel sunumun temel bileşenlerini (düzen, tipografi, renk, kompozisyon) tanımlar ve analiz eder. |
2. Grafik tasarım ilkelerini içeren etkili bir sayfa düzeni oluşturabilir. |
3. Farklı sunum tekniklerini kullanarak projelerini dijital ortamda ifade edebilir. |
4. Renk teorisi ve tipografi ilkelerini yaratıcı sunumlarda uygulayabilir. |
5. Izgara sistemleri ile tutarlı ve dengeli kompozisyonlar geliştirebilir. |
6. Kendi tasarım yaklaşımına uygun bir görsel dil geliştirir. |
7. Grafik eleştiri süreçlerine katılarak kendi çalışmalarını değerlendirebilir ve geliştirebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, iç mimarlık öğrencilerinin görsel sunum yetkinliklerini ileri düzeyde geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler; tipografi, renk teorisi, düzenleme ilkeleri, ızgara sistemleri, kompozisyon teknikleri ve dijital sunum araçları gibi konularda teorik bilgi ve uygulamalı beceriler kazanırlar. Ders kapsamında, özgün portfolyo hazırlama ve tasarım fikirlerini etkili şekilde aktarma becerileri desteklenir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Görsel iletişimde düzenlemenin rolü |
2 | Düzen Tasarımı: Tasarım ilkelerine genel bakış – denge, kontrast, vurgu, hareket, oran, ritim ve bütünlük |
3 | Düzen Tasarımı (devam): Tasarım öğelerine giriş – çizgi, şekil, renk, doku, boşluk ve form |
4 | Tipografi ve Renk Teorisi: Tipografinin temelleri – yazı karakterleri, hiyerarşi, okunabilirlik ve hizalama |
5 | Tipografi ve Renk Teorisi: Renk teorisi – renk çemberi, armoniler ve psikoloji |
6 | Tipografi ve Renk Teorisi: Renk ve tipografinin tasarıma uygulanması |
7 | Izgara Sistemleri ve Kompozisyon: Izgara sistemlerine giriş – türleri, amaçları ve oluşturulması |
8 | Kompozisyon Teknikleri: Üçler kuralı, görsel akış ve odak noktaları + Egzersiz 1 başlangıcı |
9 | Egzersiz 1 teslimi ve sınıf içi kritik (grid tabanlı poster tasarımı) |
10 | Egzersiz 2 uygulaması (tipografi odaklı tasarım) |
11 | Egzersiz 2 teslimi ve kritik |
12 | Final Projesi: Kavramsal geliştirme ve planlama |
13 | Final Projesi: Uygulama ve görsel düzenleme |
14 | Final Projesi: Sunum ve değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, teorik anlatımlar ile uygulama temelli görsel analiz çalışmalarının birleşimini içerir. Öğrenciler her hafta belirli bir konu kapsamında araştırma yapar, grafik kompozisyon çalışmaları üretir ve dijital araçları kullanarak çıktılar geliştirir. Ders boyunca bireysel çalışma, sınıf içi tartışma, grafik eleştiri seansları ve aşamalı proje geliştirme yöntemleri kullanılır. Süreç odaklı bir yaklaşımla öğrencilerin görsel anlatım becerileri düzenli geribildirimlerle geliştirilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Haftalık Çalışmalar | 5 | %40 |
Ara Sınav I | 1 | %20 |
Final Projesi | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 4 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 2 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 2 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 4 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 0 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 0 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 0 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 0 |