Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çok Katmanlı Tarihi Kentleri Anlamak | ARCH 415 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Çok katmanlı şehirlerin tarihsel katmanlaşması hakkında farkındalık yaratmak |
2. Kentsel çevrelerde kültürel mirasın önemine ilişkin bilincin yoğunlaştırılması |
3. Kentsel çevrelerdeki tarihi alanlara nasıl müdahale edileceğini anlayabilme, değerlendirebilme ve tartışabilme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Arch 315 |
|
Dersin Tanımı:
Çok katmanlı bağlamları anlama, çözümleme, değerlendirme ve temsil etme yaklaşımları; yerleşimlerden yapılara uzanan tarihsel süreklilik içinde ilişkilerin mekânda oluşturduğu katmanlaşmanın incelenmesi; çok katmanlı yerleşimlerin plano-volümetrik imgesinin farklı çalışmalardan elde edilen verilerle oluşturulması; seçilmiş tarihi kentlerde temsili, yorumlayıcı ve dönüştürücü tasarım arayışları ve ütopyalar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders programının tanıtımı, yöntemi, amaçları ve gereksinimleri. Çok katmanlılığa giriş |
2 | Tarihsel katmanlaşmaya giriş |
3 | Çok katmanlı kentlere giriş, bileşenleri |
4 | Çok katmanlı kentlerde araştırma/tespit/temsil yöntemleri |
5 | Literatür taramasından elde edilen verilerin değerlendirilmesi |
6 | Mekan ve zamanın somutlaştırılması; farklı katmanlaşma durumları |
7 | Saha çalışmasından elde edilen verilerin değerlendirilmesi |
8 | Saha çalışmasından elde edilen verilerin değerlendirilmesi |
9 | Alan seçimi ve İlk fikirler |
10 | İlk Fikirler hakkında tartşmalara devam |
11 | Yurtdışında uygulanan örnekler hakkında sunum ve tartışma |
12 | Türkiye'de uygulanan örnekler hakkında sunum ve tartışmalar |
13 | Seçilen alanın çok katmanlı bağlamında öneriler üzerine eleştiriler ve tartışmalar |
14 | Seçilen alanın çok katmanlı bağlamında öneriler üzerine eleştiriler ve tartışmalar - devam |
|
Kaynaklar: |
None. |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. M. Christine Boyer. (1994). The City of Collective Memory; Its Historical Imagery and Architectural Entertainments. MIT Press
2. Nicholas Stanley Price, M. Kirby Talley Jr., Alessandra Melucco Vaccaro (eds). (1996). Historical and Philosophical Issues in the Conservation of Cultural Heritage. Getty Publications |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders 3 aşamlıdır. İlk aşamada katmanlaşma ve çok katmanlı kentler hakkında dersler verilir. Daha sonraki aşamada, ders tarihi kentler ve kentsel arkeoloji gibi konularda öğrencilerin araştırma ve değerlendirme yapması beklenir. Son aşamada ise öğrencileri, kentsel alanlardaki kültür mirasına ve tarihi alanlara nasıl müdahale edileceğine dair bilinç oluşturmak için herhangi bir ortam üzerinde bir tasarım fikrini keşfetmeye teşvik etmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %10 |
Ödev | 1 | %10 |
Sunum | 1 | %30 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 1 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 4 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 3 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 1 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 1 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 2 |